60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

11 Ekim 2014 Cumartesi

Kitap Meydan Okuması (25,26,27.Gün)

Meydan okumaya yeni başlayacaklar için tüm sorular burada.

Birkaç gündür bu işin ucunu kaçırdım, farkındayım. Arayı hemen kapatma niyetindeyim.

25.GÜN

Sorumuz: Kendinizi bağdaştırdığınız kitap kahramanı hangisi ?

 Courtesy of Ulyssesseen

İrlandalı yazar James Joyce'un en sevdiğim kitaplarından Sanatçının Bir Genç Adam Olarak Portresi'nin başkahramanı Stephen Dedalus'ı kendime hep yakın görmüşümdür. Sanat ve güzellik peşinden koşan, geçmiş bağlarını koparıp geleceğe koşmak için yanıp tutuşan ama köklerinden de bir türlü kopamayan bir adam. Yaratıcılığı ve bireyi öldüren toplum baskısından bunalmış genç bir adam.


26.GÜN

Sorumuz: Bir konudaki düşüncelerinizi değiştiren kitap hangisi?


Albert Camus'nün dünya görüşüm üzerindeki etkisi yadsınamaz. Kendisinin kitaplarıyla tanışmam lise sonu, üniversite başına denk geliyor. İlk okuduğum kitabı Düşüş (La chute)'dü. Sabaha kadar elimden düşmemişti. Bittiğinde "bir şeylerin değiştiğini" hissettim. Varoluşçu felsefeye ilgim de bu kitapla birlikte alevlendi. Üniversite ve sonrası derken Camus felsefesini hayatımın bir parçası haline getirdim.


27.GÜN

Sorumuz: En şaşırtıcı/beklenmedik sona sahip kitap hangisi?


Bilim kurgu denince ilk aklıma gelen iki isim var: Robert A.Heinlein ve Philip K.Dick. Dick'in en sevdiğim kitaplarından olan Aksın Gözyaşlarım Dedi Polis, açık ara şimdiye kadar okuduğum en şaşırtıcı, en beklenmedik kitap sonlarından birine sahipti. Eğer bilim kurgu ve paranoyak atmosferli kitapları seviyorsanız doğru yerdesiniz. Zira Dick kadar "paranoyak-bilimkurgu" yazan bir başkasının daha olduğunu sanmıyorum. Doğruların yer değiştirdiği, zamanın yokolduğu, ağır uyuşturucu etkisi, insanlarla robotların birbirinden ayırt edilemediği korku dolu bir distopya.

3 yorum:

  1. Philip K. Dick okumadım hiç. Geçenlerde barbar kocamın abisinin balkonunda torba torba kitap buldum. Balkon! Toplayıp eve getirdim, Stephen King var çok, 2-3 tane de Dick var. Bakayım nasılmış.
    Sanatçının Bir Genç Adam Olarak Portresi'ni okuyup okumadığımı hatırlamıyorum, ona da bakayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa süpermiş. Hangi kitaplar acaba merak ettim :)

      Ben Dick'in sıkı hayranıyım. Düz bir bilimkurgu yazarı değil. Uçan arabalardan robotlardan çok daha ötesinde bir şey olduğunu kanıtlıyor bilimkurgunun. Varoluşçu felsefe üzerine baya kafa yormuş bu kitaplarında. Yarın bir Dick kitabı daha eklicem buraya. İkisini de öneririm sana :)

      Sil
    2. Tamam yaşasın! Çok merak ettim sen böyle yazınca.
      Kitapların fotoğrafını çekip yazıcam bir ara, şu Kara Kule serisini okumaya niyetliyim, tavsiyelere açığım :)

      Sil