60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

3 Ekim 2014 Cuma

Kitap Meydan Okuması (19.Gün)

Meydan okumaya yeni başlayacaklar için tüm sorular burada.

Günler azalıyor.. İşte sorumuz; FİLME UYARLANMIŞ EN SEVDİĞİNİZ KİTAP HANGİSİ? 

Bu soruya daha farklı cevaplar verebilirdim; ama son zamanlar için konuşacak olursam tartışmasız en iyi kitap uyarlaması Leonardo DiCaprio'lu, Carey Mulligan'lı Muhteşem Gatbsy'dir. F.Scott Fitzgerald'ın unutulmaz eseri Muhteşem Gatsby, 1920'lerin ihtişamlı Caz Çağı'nı en iyi yansıtan kitaplardan biri kabul edilmekte (en sevdiğim 10 kitaptan birdir ayrıca) ve Baz Luhrmann'ın uyarlaması fazlasıyla tatmin edici ve görkemliydi. 

Öyle ki filmi izlerken yönetmen, kitabın yarattığı o "görkemli kaybedenler" hissiyatını sonuna kadar vermiş. Bir yanda bakıldığında, oldukça zengin ve güçlü adamlar. Ama iç dünyalarında bir o kadar yenikler ve kaybedenler. Harika müzikleri, etkileyici sinematografisi ve akıllardan çıkmayacak finaliyle (en az kitap kadar etkileyiciydi, üç boyut kullanımı inanılmazdı) unutulmaz bir kitap uyarlaması. Benim gibi sinemada değil de evde izlense en "ağır abi"yi bile ağlatacak kalibrede bir film.

4 yorum:

  1. Filmi izleyeceğim, çok merak ediyorum, Luhrmann'ın filmlerini seviyorum, o "devasalık" hoşuma gidiyor :)
    Fitzgerald okudum ama ne okudum acaba, of allahım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böylesi bir kitabın uyarlamasını Luhrmann'dan başkası çekmemeli zaten. Moulin Rouge'un görkemi Caz Çağı'na taşınmış. Abartılar, büyük aşklar ve kocaman egolar.. Nasıl enfes bir film anlatamam sana. Kitabı okuyan diğer arkadaşlarım pek beğenmemişti; ama ben sinemada yerimde çakılı vaziyette seyretmiştim. Bir de üç boyutlu olması, kapanış jeneriğinde fonda Together çalması finali daha bir etkileyici kılmış. Malum ben kitabın kendisini de okurken sonunda "mendil yok mu mendil" olduğum için sinemada zor dayandım. Rezil olacaktım arkadaşa :D "Zihin filmlere gidip ağlıyormuş".

      Sil
  2. Benim de çok beğendiğim filmlerden biri:))

    YanıtlaSil