60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

17 Ekim 2014 Cuma

DİKKAT! DİKKAT! Yemekli Mim!

Bugün ikinci bir mim daha yapıyorum. Konumuz yemekler. Sahibi ise Silvia Hanım. Blog aleminin en harbi yazarlarından kendileri. İtinayla takip ediniz.

Mimlediklerim, keskin mizahıyla her daim tebessüm ettiren Fermina ve saygıdeğer Leylak Dalı.

* * *

En sevdiğiniz yemek: Zor soru; çünkü fazla yemek ayırtetmem. İçinde ıspanak olan her şeyin hastasıyım diyebilirim. Ve ister kahvaltıda olsun ister akşam, her türlüsünü yerim. Suflesi enfes oluyor kendilerinin. Keki de.
En sevdiğiniz tatlı: GÜLLAÇ ! Ramazan zamanı hele güllaç yemeden günüm geçmez. Geçse de nemrutun teki olurum. Üzerine ceviz de serpeceksin ! Ohhh mis.
Siz çocukken anneniz sizi.. Elinde çatalı, peşimden koşarmış yedirmek için. İştahsız bebenin tekiymişim mazide.
Çocukken de şimdi de.. tatlı şeylerle aram yoktur. Ne varsa tuzlularda var abicim ya.
Yemeyi sevdiğiniz ilginç şeyler: Enginar yaprağı. Normalde enginarın alt kısmını hiç sevmem. Ama yapraklarını kemirmeyi çok seviyorum. İlginç sayılır mı bilmem ?
Türk mutfağı dışında sevdiğiniz mutfak: İtalyan mutfağı. Çünkü fazlasıyla sarımsak ve zeytinyağı kullanıyorlar. Nihayetinde İtalyanlar da Türklerin Avrupa görmüşü. Hiçbir farkımız yok İtalyanlardan. Tanıdığım bütün İtalyanlar, bizim "kafa"dan. Çoğu konuda. Mangia, mangia !!!
Yemeyi sevdiğiniz en sağlıksız şey: Hamurişlerinin tamamı.
Alerjiniz: Portakal orda kal maalesef.
En sevdiğiniz meyve: Çok afedersiniz ama muz ! Kavun, ananas ve kivi de çok severim. Bir tropikal adaya mı taşınsam acaba ?
En sevdiğiniz atıştırmalık: Tuzlu, bol susamlı krakerler. Marka ayırtetmeden hem de.
En sevdiğiniz içecek: Su gibi aziz ol derler ya hani.. Şaka bir yana su en sevdiğim içecek. Hem sağlıklı hem de su yani ! Daha ne diyebilirim ki. Onun dışında ayran ve şıra çok severim.
Asla yemeyeceğim ve içmeyeceğim dediğiniz şeyler: Büyük konuşmayayım da kerevizi hiçbir zaman sevemedim. Şalgam hayatta içmem, içemem.
Sonsuz tane de olsa yiyebileceğiniz şey: Kaju ve soslu mısır. Çok fena bağımlısı oluyor insan bunların.
Çorbaların kralı: Brokoli çorbası. İçinde brokoli varsa o yemek dehşetengizdir zaten.
Kahvaltıda tercih ettiğiniz şey: Genelde tost yaparım kendime. Üşenmezsem ve zamanım varsa da güzeeeel bir yumurta çekerim kendime. İçinde sebzeler peynirler falan. Vegan değilim henüz yumurta yiyorum sabahları. Yabancıların "egg in basket" dediği şeyi de çok severim kahvaltıda.
Açken ben... çekilmez olabiliyorum. İnsanoğlunun genlerinde var sanırım. Erkek kadın ayırt ediyor mu sizce ? Aç olunca herkes sinirli olur. En azından ben çok aç kalırsam sigortalarım olur olmaz şeylere atabiliyor. Ne demişler, bir erkeğin kalbine giden yol midesinden geçer. Doğru valla.
Bir keresinde yemek yerken... sandalyeden düşmüştüm. Ne yediysem artık o zaman da ! Öh.
Allah'tan sabah cevaplamadım bu soruları. İnsan açken bu soruları cevaplarken klavyeden bir ısırık alabilir. Teşekkürler Silvia.

8 yorum:

  1. Tamamdır, festival biter bitmez cevaplayacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıskanıyorum şu Antalya festivalinizi :)

      Sil
  2. Yurtdışındayken böyle Türk yemeklerini okumamalıydım, olmadı bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsviçre ve Fransa görmek istediğim ülkeler :) Çok şanslısınız. Aç da kalsam önemli değil oralarda.

      Sil
  3. Sandalyeden düşmek iyi bir mevzu ahhahahaahaha

    YanıtlaSil
  4. Ay ne hoş cevaplar ya, hoşuma gitti ve yer yer güldüm doğrusu:)

    YanıtlaSil