60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

28 Ekim 2014 Salı

Bitli Değil Beat'li Şiir

 Courtesy of therainbowfarmer.wordpress

Beat Kuşağı'nın önde gelen şairlerinden Lawrence Ferlinghetti'nin (kendisi hala yaşıyor ve 95 yaşında) Starting From San Francisco (San Francisco'dan Başlayarak) kitabının 1967 baskısına ulaştım şans eseri. Tabii şiirleri hemen sömürdüm. Neden bilmiyorum, Beat kuşağının bir diğer şairi Allen Ginsberg'in şiirlerindense Ferlinghetti'nin şiirlerini daha çok sevdim. Daha derli toplular ve hayata dairler. Tamam, Ginsberg bizlere Howl (Uluma) ve America (Amerika) gibi birbirinden kült şiirleri kazandırmış olabilir. Ama bu kitaptaki şiirler "yüreğime" daha fazla dokundu. Kitapta dikkatimi çeken Overpopulation (Nüfus Fazlalığı) şiirinden bir kısmı sizlerle paylaşmak istiyorum.

 
"İnsanlar ölmeleri gerektiğinde
Ölebilirler
Yeryüzünün altında,
Hala oda mevcut.
Umut etmeye devam ediyorum.
Bu hikayedeki,
Bazı şeyleri yanlış anlamış olmalıyım.
İnsanlar hala yataklarında
Kendilerini kaybediyor ve buluyorlar,
Ve hayvanlar hala
İnsanlar kadar zalim değiller
Çünkü onlar konuşamaz
Ama bizler tasarlanmadık,
Sonsuza dek yaşamaya
ve tasarı her şeydi.
 Yaşlanmaya sebep olan,
Keşfettikleri o küçük enzim,
Vücutta yine kaybolmuş olmalı."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder