60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

19 Eylül 2014 Cuma

Kitap Meydan Okuması (5.Gün)

Bugünkü sorumuz; SİZİ MUTLU EDEN KİTAP HANGİSİ ?

Geçtiğimiz günlerde kaybettiğimiz Gabriel Garcia Marquez'in okuduğum kitaplarının neredeyse tamamı beni çok mutlu etmiştir. Sürekli yüzümde anlamsız bir gülümsemeyle okudum hepsini. Büyülü gerçekçilik ve acayip Marquez karakterleri saolsun. Şöyle bir düşünüyorum; acaba hangisi en çok beni mutlu etmişti diye.. Kısa öykülerinin bir kısmını kapsayan On İki Gezici Öykü olabilir. İlk okuduğum kitaplarından biriydi aslında (ilk okuduğum kitabı Kırmızı Pazartesi'ydi). Çoğu insan genellikle Marquez'in Yüzyıllık Yanlızlık ile Kolera Günlerinde Aşk gibi ünlü kitaplarını biliyor ama bence bu kısa toplama öykü kitabı da en az o eserler kadar iyi. Kitapta neler yok ki.."Yalnızca telefon etmeye gelen" ve yanlışlıkla akıl hastanesine düşen bir kadın, geçimini rüyalarını satarak kazanan biri, zehirlenen on yedi İngiliz turist, eline gül dikeni battığı için kan kaybeden bir sevgili,..
Rozetlere gelince.. Fermina'nın kankası Gregor Samsa'ysa benim de "tek tesellim Kylie", tamam mı :(( :p Bunları 2008'deki Kylie Minogue konserinde almıştım. Daha doğrusu Billboard dergisi vardı o zamanlar, erken gelenlere dağıtmışlardı bu rozetlerden. Keşke bir tanesini de yeşil yapsalarmış. Trafik ışığı gibi olacaklarmış o durumda. Bu rozet işlerini çok seviyorum aslında. Ama her zaman her şeyin üzerine taklımıyor. Bir toplantıya "Ben Kylie gördüm" ya da "Aklımdan çıkmıyorsun Kylie" gibisinden bir rozetle girsem herhalde bana işi vermezler :D "Koca adam oldun hala çocuk gibi davranıyorsun Zihin" diyerek.. Neyse bugünü de böyle atlattık. Yarın da bizi mutsuz eden bir kitap seçiyoruz. Sevgiler, saygılar.

5 yorum:

  1. Ahahhaha çok güzel rozetler! :D Kylie hamamböceği olsa bile güzel olurdu, endamı yeter.
    Bir daha mı okusam acana hikayeleri. Bugünkü soruya cevap vermek için kitap karıştırırken elime Roald Dahl'ın Can Yayınları'ndan çıkan hikaye toplamaları geldi, tekrar okusam okurum, bölük pörçük hatırlıyorum hikayeleri.
    Yarına cevabım hazır. Fakat kitap nerde bilmiyorum, acılı olacak yazması :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Roald Dahl'ın bende Charlie.. ve Magic Finger'dan başka bir de Ten Short Stories diye bir kitabı vardı. Okuyalı 10 yılı geçmiştir aslında ben de mi bakınsam ona bir ara :/ Benim yarına cevabım hazır da senin fotoğraflardaki koreografilerin altında benimkiler eziliyor :D Artık her akşam onu düşünüyorum, kitapla beraber ne eklesem fotoya diye :D

      Sil
    2. Ahahhaha işsiz güçsüzüm ben, saksı taşımaya, rozet aramaya vaktim var :D

      Sil
  2. Tek tesellim Kylie çok iyiymiş yaa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutsuz olduğum günler onu takmaya bayılıyorum :D

      Sil