60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

17 Eylül 2014 Çarşamba

Kitap Meydan Okuması (3.Gün)


Ve geldik üçüncü güne ! Günün sorusuysa..

EN SEVDİĞİNİZ KİTAP SERİSİ HANGİSİ ?

Başıma bir iş gelmeyecekse ufak bir itirafla başlamak istiyorum; şu yaşıma kadar düzenli olarak oturup da bir kitap serisi bitir(e)medim. Hep bölük pörçük okudum. Sebebi de basit; odaklanamıyorum ve sürekliliğe gelemiyorum. Tek bir kitap olsun, isterse bin sayfa olsun. Ama tek kitap olsun ! Devamı gelince sıkılıyorum. Gerçi geçen ay Clive Barker'ın Kan Kitapları isimli korku serisine başladım ama henüz ilk kitabı tamamlayabildiğim için cevap olarak buraya düşemiyorum. Onun yerine çizgi romanlardan bir tane seçmek istiyorum. 

Sanırım daha önce burada fazla bahsetmedim. Ama ciddi bir çizgi roman tutkunuyumdur. Özellikle Batman serilerinin müptelasıyım. Bence çizgi romanın yaşı yok. 10 yaşındaki çocuk da, 30 yaşındaki koca adam da çok rahat sarabiliyor bu işlere. The Walking Dead, Batman ve X-Men gibi unutulmaz  ve yetkin çizgi roman serileri bir yana dursun hala en sevdiğim çizgi roman serisi Tenten'dir. Ya da tam adıyla Tenten'in Maceraları.


Çizimleri ve sürükleyici konuları bir yana Tenten serisinin bence en güzel yanı nevi şahsına münhasır karakterleridir. Hele Tenten'in o kaba saba; ama bir o kadar da sevimli dostu Kaptan Hadok yok mu.. Ben ona kısaca Kaptan Hödük diyorum. Edebiyat dünyasının en "dan dun" adamlarından biri. Ama içten ve samimi her daim. Düştüğü acayip durumlar karşısında sarfettiği argo laflar ise oldukça yaratıcı. Sırf bu yüzden hem Türkçe hem de İngilizcelerine bakıp bakıp gülüyorum. Mahallenin tatlı kabadayısı Hadok !

9 yorum:

  1. Peki ya Fındık? Yeni basım Türkçe Tentenlerde orijinal adını kullanmışlardı, Milu galiba, kitapçıda karıştırırken gördüm, kalbim kırıldı :)
    Barbar kocam çok seviyor diye deliler gibi şu kırmızı-beyaz damalı roketin modelini aradım. Hangi macerada vardı hatırlamıyorum. O kadar pahalı ki inanamazsın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fındık bence de daha güzel ya :)

      TENTEN AY'A AYAK BASIYOR !!! :D Dediğinin üstüne hemen baktım Gittigidiyor'a da (ben de mi alsam acaba diye düşündüm) 300 lira mı o_O O paraya Tenten'in bütün serisi alınır yahu, fiuuu :D

      Benim de şu sette gözüm kaldı :(( http://ecx.images-amazon.com/images/I/81QOFw1bz0L._SL1500_.jpg

      Sil
    2. Ay set de çok güzelmiş! Kuğulu Pasajı'nın zemin katında küçük bir model dükkanı var, uçaktan emin değilim ama Kaptan Hadok, Profesör Turnusol falan gördüm orda.
      Barbar Conan'ın da doğum günü yaklaşıyor, bilmiyorum ki bassam mı 300 lirayı rokete? Elim varmıyor yahu, çocuk okutulur o paraya.

      Sil
    3. Kazak al bence ya. Gerçi Conan'ı tanımıyorum ama genelde biz erkekler kazak seviyoruz :D

      Sil
  2. Çizgi romanlar en büyük eksikliklerimden biri. Pek aramız yok. Nereden başlasam, nasıl başlasam bilemiyorum hiç o yüzden. Başlangıç için öneri alsam? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      Ne tarz şeyler okuduğunuzu bilmiyorum ama bence Tenten her yaştan her zevkten insana hitap edecek bir seri. Önerebilirim :)

      Sil
  3. Tenten'le ilgili benim hüzünlü bir anım var. Nişantaşı'nda bir Reasürans Çarşısı var, içinde de Patika Kitabevi. Hâlâ duruyor mu bilemiyorum ama zamanında fazlasıyla "cool" bir mekandı. Çocukken annem Nişantaşı'nda çalıştığından, okulum da o bölgede olduğundan vs. yine çarşının içindeki sinemaya çok giderdik. Sinemaya gidince kitabevine uğramadan da olmaz tabii. O gün girdiğimizde de gözüm renkli renkli çizgi romanlara takıldı. Nedendir bilinmez o zamanlar çizgi romanlar gereksiz pahalıydı. Gözüm Tenten'de kalsada Asteriks'i seçmiştim. Bu yaşa geldim hâlâ gidip de bir Tenten çizgi romanı almadım, bana şimdilerde bile fazlasıyla ulaşılamaz gelir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir zamanlar çok pahalıydı Tenten'ler. Seriyi tamamlamak zaman almıştı :D İdefix'ten aslında sipariş verebilrisin. Baya uygun fiyata hem de (13 lira tarzı bişiydi). Hoşuna gideceğini düşünüyorum. En azından ilk 2-3 macerayı denemiş olursun :)

      Sil