60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

16 Eylül 2014 Salı

Kitap Meydan Okuması (2.Gün) .


Dün cümbür cemaat, birçok blogdaşla beraber kitap meydan okumasına başladık. Oldukça güzel bir başlangıç oldu. Yeni kitaplar, yazarlar not edildi. Hafızalar tazelendi. Tozlu raflardan kitaplar indirildi. Katılan herkese teşekkürler :) Ve işte ikinci günün sorusu geliyor;

Üç kereden çok okuduğunuz kitap hangisi ?

-Resim hayatdegistiriciler blogundan alınmıştır-

Aslında üç defadan fazla okuduğum bir kitap ne yazık ki yok. Okunacak kitap sayısı haddinden fazla olduğundan geriye dönüşler kolay olmuyor. Keşke ömür uzun, vakit bol olsa. Nice kitaplar birden fazla defa okunmayı hakediyor. Ama bu soruya şöyle cevap verebilirim; Franz Kafka'nın Dönüşüm (Die Verwandlung) kitabını iki defa okudum. Hatta üç de olabilir. Tam sayısından emin değilim. Bende iki farklı baskısı mevcut.


Can Yayınları'ndan çıkan Türkçe basımında sadece orjinal metin bulunmakta. İlk okumam Türkçe metin üzerinden olmuştu. Anadili İngilizce olan Norton Critical baskısı ise oldukça zengin. Metnin kendisinin yanında kitaba dair akademik eleştirilerden tutun da, kitabın arka planına kadar eseri bir çok yönden inceleyen yazılar da mevcut. Dil engeli olmayan takipçilerime özellikle Norton baskısını öneririm. Çok iyi hazırlanmış baskısı. Amazon'dan uygun fiyata bulabilirler. Link için burdan.

Kitabın kendisine gelince..

Oldukça sıradan ve sıkıcı diye nitelendirebileceğimiz bir hayata sahip olan Gregor Samsa, bir sabah kendini dev bir böceğe dönüşmüş olarak bulur. Samsa'nın bu "dönüşüm"ü fazlasıyla sancılı olacaktır. Kendini kabul ediş süreci, ailesinin bu durum karşısındaki tutumu ve dahası "böcekleşme" olgusu üzerinde uzun süre konuşulmayı hak ediyor. Özellikle varoluşçu felsefeyle ilgilenenlere, varoluçu edebiyat örneklerinden hoşlananlara, bürokrasi ve düzen altında ezildiğini düşünenlere ve Kafkaesk olgusunu merak edenlere şiddetle öneririm bu kitabı.

Aslında hepimiz biraz böcek değil miyiz ?
“Gregor Samsa bir sabah bunaltıcı düşlerden uyandığında, kendini yatağında dev bir böceğe dönüşmüş olarak buldu”

"Senin anlamanı sağlayamam. İçimde olup bitenleri kimsenin anlamasını sağlayamam. Ben bile kendime asla izah edemiyorum"

"O patronun bir aracıydı, beyinden ve omurgadan yoksun"

12 yorum:

  1. Benimki "Küçük Prens"... Kaç kere okudum ben bile bilmiyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Daha ilk cümlede dev tokatla başlayan kitap, çok beğeniyorum :) Hatta bir tane rozetim var, "Gregor Samsa is a friend of mine" diye ahhahha, bulayım da takayım bugün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AHAHAHAHAHAHA :D Nerden buldun ya onu :)

      Sil
    2. Şurdan:
      https://www.etsy.com/listing/60733441/gregor-samsa-is-a-friend-of-mine-kafka?ref=shop_home_active_19

      Sil
  3. Yorum yazdım ve kayboldu. Ya da kaybolmadı. Eğer iki yorum birden çıkarsa sonunda ilkini sil olur mu ^^
    Dediğin gibi bi kitabı 3 ya da daha fazla kez okumak bir lüks kitapseverler için ama eğer Dönüşüm'ü tekrar okumaya karar verirsen bir dahakine çizgiroman versiyonunu seçmeni öneririm değişik bir okuma olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek yorum çıktı bende :)

      Çizgiroman serilerini çok merak ediyorum ben de. Suç ve Ceza ile Komunist Manifesto'sunu gördüm geçenlerde. Baya ilginç geldi bana. Macbeth'i bile uyarlamışlar :)

      Sil
  4. Franz Kafka hiç okumadım yahu ben. Ahahah hangi binadan atlasam bilemedim şimdi. Rüyama böcek olarak çıkıp gelse bugün. :D Çok daha geç olmadan Dönüşüm'ü okuyayım ben o zaman. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven Bey, oturduğunuz apartmanın dış kapısını açın orada bir böcek göreceksiniz. İşte o benim ve sırtımda kocaman bir Dönüşüm kitabıyla bekliyorum :D Süpriz yaptım :DD Ben de sadece Dönüşüm'ü okudum. Belli aralıklarla. Şato ve Dava'ya da geçmem lazım bir ara.

      Sil
    2. Teşekkür ettim. :) Kitabı alırım ama direkt basarım valla üzerine hiç acımam. :D Dava var aslında evde onunla mı başlasam... Gerçi Dönüşüm daha güzel gibi. :)

      Sil
    3. Benim böcek kardeşimin üzerine bastılar :D Valla bir ara gidip Dava'yı almam lazım. Eğer çarçabuk okursam hemen ufak bir yazı yazarım :)

      Sil
    4. Şato'yu okudum. O şatonun kapısında, biraz daha okuyunca da şatonun içinde ömrüm tükenecek, asla dışarı çıkamayacağım, bir yandan da delireceğim sandım. Anneme ağlamıştım bunları anlatıp, "Eeee, Kafka neden Kafka zannediyorsun meh meh meh" diye gülmüştü. Size referans olsun diye yazdım :D

      Sil