60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

4 Eylül 2014 Perşembe

Aşk ve Yanlızca Aşk

Aşkı bu kadar yalın, bu kadar içten anlatan başka bir grup, şarkıcı tanıyor musunuz ? Unutulmaz bir The Smiths şarkısı. Yıl 2014. Ve Morrissey hala şahane ! Son dizesi hala içler acısı..



"Canciğer,
Güneş arkamızda parıldamakta.
Hayır, bu herhangi bir aşk değil.
Bu farklı-çünkü bu biziz !

Canciğer,
Nereye istersek oraya gidebiliriz.
Ve her şey,
Bana ne kadar yakın durduğuna bağlı.

Ve eğer millet dik dik bakarsa
Sonra millet dik dik bakarsa
Ah, gerçekten bilmiyorum ve gerçekten ilgilenmiyorum.

Kuytularımı öp!
...  
Saçının teline dokunmaya cürret ederlerse
Son nefesime kadar çarpışacağım.

İyi hayat dışarıda, orada bir yerde,
Pekala, kollarımda kal seni küçük büyücü

Fakat ben talihimi çok iyi biliyorum

Ve büyük ihtimalle seni bir daha göremeyeceğim."

Not: Çeviri bana ait.

2 yorum:

  1. ne güsel sözler,ne kadar anlamlı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de :) Morrissey'in gerek The Smiths döneminde gerekse sonrasında yazdığı şarkı sözlerine hayranım.

      Sil