60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

3 Ağustos 2014 Pazar

Ağzı Olan

..konuşuyor bu ülkede. Bileni bilmeyeni. Herkesin söyleyecek "bir söz"ü var mutlaka. Herkes biraz mühendis, biraz hukukçu, biraz siyasalcı, biraz doktor, biraz sanatçı, biraz erkek, biraz kadın.. Ondan şunda biraz biraz. Suyundan da koy ! Ama işini hakkıyla yapan, alanına "tam" hakim olan kişilerin sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. Susun biraz yahu, susun ! Rica ediyorum. Konuşmayın bir süreliğine. Bilmeyen konuşmasın arkadaş. Torba değil ki büzesin derler ya hani.. Bazı ağızları büzmek geliyor içimden. Gidin, kendi işinizi öğrenin a'dan z'ye. Elinizden gelenini en iyisini yapın. Bırakın diğerleri de "diğer" işlere baksınlar. Her işe maydonoz olmak zorunda mısın arkadaş ?

Peki kime atarlandın Zihin derseniz.. İsmi lazım değil birisi var. Uzun zamandır görüşmüyorduk. Biraz laflayalım dedik, asabımızı bozdu gitti. Her şeyi o biliyor. Siyaset uzmanı, yüksek mühendis, postmodern sanatçı, savcı,.. Her role bürünüyor mübarek. Bukalemun gibi. Soruyorsun, en son ne zaman adam gibi kitap okuduğunu hatırlayamıyor. Varsa yoksa elinde tablet. Şakır şukur sosyal medya. Kalkıp ahkam kesecek değilim; ama sinir oluyorum böylelerine. Okumaz etmez, üç beş googleladığı bilgiyle kendini "bir şey" sanar. Eğitimsiz biri de değil üstelik; ama kendi üzerine bir şeyler koymayı başaramamış. Her şeyi zaten bildiğini düşünüyor. Sorsan -eğitim o alanda olmamasına rağmen- benden daha iyi hesap kitap işlerine yatkın olduğunu bile iddia edebilir. Kim bilir.

Neyse ne. Başımı şişirdiniz artık. Ağzı olan konuşmasın. Herkes önündeki işe odaklansın. Atara atar, gidere gider.

2 yorum:

  1. Geçen birine bir film anlatıyorum, izle, güzel diyorum. "Kaç yılında çekilmiş?" diye sordu. Dedim, bir on yılı vardır. "Ben üç yıldan daha eski filmleri izlemem." dedi. Allahım ya, sanki başıma Hitchcock kesildi. Cahilliğini prensip sanan tam bir moron.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok artık.. Üç yıldan daha eski olmayan, iyi film var mı ki :)

      Sil