60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

7 Temmuz 2014 Pazartesi

The Fault in Our Stars (7.5/10)


Geçtiğimiz senelerin çok satanlar listesinden haftalarca inmeyen The Fault in Our Stars (Aynı Yıldızın Altında) kitabından uyarlama filmin konusu biraz klişe olsa da işlenişi, müzikleri ve dişe dokunur oyunculuk performanslarıyla çıtası oldukça yüksek bir romantik/dram filmi. Afişe bakıldığında "ergen filmi" gibi dursa da gönül rahatlığıyla öneririm. Her ne kadar "esas kızı" oynayan aktrise sinir olsam da kadrosunda Laura Dern ve Willem Dafoe gibi ustalarında yer aldığını hatırlatmakta fayda var.


Tiroid kanseriyle mücadele eden ve bu illetin akciğerlerine de sıçradığını öğrenen 16 yaşındaki Hazel Grace, ailesinin zoruyla destek gruplarındaki oturumlara katılmaktadır. Bir gün zamanında kendisi de kanserle mücadele eden (fakat sonucunda bir bacağını kaybeden) ve onu yenen Augustus ("Gus") ile tanışır, birbirlerine aşık olurlar. Hazel'in en büyük hayali severek okuduğu bir kitabın yazarıyla tanışmaktır. Gus ise Hazel'ın bu hayalini gerçekleştirmeye karar verir ve ikiliye Amsterdam yolu görünür. Fakat işler beklendiği gibi gitmez.


Açıkçası filme gitmeden önce şüphelerim vardı. Vıcık vıcık bir ergen draması izlemekten çekiniyordum (sıcakta da çekilmez ya öylesi). Fakat yönetmen ve ekip sağolsun güzel bir iş çıkarmış. Twilightvari bir şey olmamış. Eli yüzü düzgün, gençleri temele oturtan, dostluk, aşk ve dayanışmayı güzelce işleyen bir drama filmi olan Aynı Yıldızın Altında, soundtrackiyle de göz dolduruyor. Lykke Li ve M83 gibi sağlam isimleri bünyesinde barındıran film yılın en iyi işlerinden biri.

Bir yerde okumuştum. Yönetmen film boyunca iki yerde çalan M83-Wait (ki ne şarkıdır be, çok severim)'in filmde özellikle kullanılmasını istemiş. Hazel gibi ileri seviye kanser hastası olan bir arkadaşının son ricasıymış yönetmenden bu şarkının filmde kullanılması.


2 yorum:

  1. Ben de pek sevdim filmi. Ancak Twilight'ı sevmemene üzüldüm sevgili Zihin; ben o kadar çok seviyorum ki herkes sevsin istiyorum azıcık :)

    YanıtlaSil