60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

27 Temmuz 2014 Pazar

Kitap Molası Mimi

Dördüncü Tekil Kişi'nin blogunda rastladım mime ve çok hoşuma gitti. Kitap temelli olunca ilgimi çekmesi doğal :)

Ne sıklıkla kitap okursunuz?
Hayat yoğunluğuna göre değişiyor. Bazen günde 100 sayfa da okurum, hiç okumadığım da olur. Ama genelde okumaya çalışıyorum 1 sayfa bile olsa.

En sevdiğiniz yazarlar? 
Üçer tane seçeyim..
Yabancılardan: Virginia Woolf, F.Dostoyevski, James Joyce
Yerlilerden: Orhan Pamuk, Yaşar Kemal, Adalet Ağaoğlu

En beğendiğin kitaplar?
Çok zor ama.. Beş tane yazayım en iyisi. Suç ve Ceza, Bozkırkurdu (Der Steppenwolf), Deniz Feneri (To the Lighthouse), Çavdar Tarlasında Çocuklar (Catcher in the Rye) ve Ses ve Öfke (Sound and Fury)

Yerli/yabancı hangi yazarların kitaplarını tercih edersin?
Ne yalan söyleyeyim, çoğunlukla yabancıların kitaplarını okuyorum. Türk edebiyatını ve yazarlarını eleştirmek haddime değil; ama bir kaç yazarımız hariç yazılanlar gerçekten evrensel bir yapıt olacak durumda değil. Dahası insana bir şeyler katmıyor. Özellikle şu "kitapları çok satan vitrin yazarları"mız yok mu.. İsim vermiyorum, anladınız onları. Ama çok iyi yazanlar da yok değil. Orhan Pamuk olsun Adalet Ağaoğlu olsun. Nice kült yabancı yazarlardan daha iyiler.

Bugüne kadar en beğendiğin kitap serisi?
Daha önce hiç bir kitap serisi okumadım sanırım. Şöyle bir zihnimi kurcaladım ama bulamadım.
 
Daha çok hangi tarz okumaktan hoşlanırsın?
Klasiklerden şaşmayacaksın bence. İnsan onları eline alıp okudukça neden "klasik" dendiğini anlıyor. Her daim geçerliliklerini koruyorlar ve "insan olma"yı çok iyi anlatıyor bir çoğu. Rus ve Alman klasikleri özellikle. İngiliz edebiyatı da bir o kadar kıymetli elbette. Onun dışında korku, bilimkurgu, gezi, biyografi (seçiciyimdir ama..) ve felsefe tarzında kitapları da okurum. Polisiye şeyler pek hoşuma gitmiyor. Çocukken okurduk (Agatha Christie'ler falan) ama sonradan bu türden koptum. Amerikan yeraltı edebiyatı (daha çok Beat kuşağı, Palahniuk falan sevmem) ve southern gothic türleri de ilgimi çekenler arasında.

En son hangi kitabı okudun?
Woolf'un Dalgalar'ını. Böylece kadının biyografisini büyük ölçüde tamamladım. Kaldı iki üç kitabı.

Şu anda hangi kitabı okuyorsun?
Thomas Mann'ın novellası Tonio Kröger.

Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? Yeterli mi?
Açıkçası çok takip etmiyorum. Ara sıra blogları dolanırken okuyorum yazılanları. Genelde benzer formata uyuyorlar ve bu beni biraz rahatsız ediyor. Birbirini andırıyorlar resmen.

Kitap okumak sizin için ne ifade ediyor?
Günlük bir kaçış.

2 yorum:



  1. Şu Orhan Pamuk'u Masumiyet Müzesi dışında kitaplarına hep ön yargıyla yaklaştım..Sevemedim kendilerini...

    Kitap serisi deyince aklıma ilk İnce Memed geldi...

    Son dönemde iyi yazan Türk edebiyatçıları da 'okunma' kaygısına düşüp kitap yazmayı normal bir iş haline getirdiler...

    Elif Şafak ve Canan Tan hakkında ne düşünüyorsun merak ediyorum?
    Kimse kusura bakmasın ama kendilerinden hiç haz etmiyorum.
    Elif Şafak'ın 'Aşk'ını okumuştum.Mevlana hayranlığımdan ötürü...Daha da okumadım...
    Kitap yazmayı '' aa hadi sıkıldım,oturayım da kitap yazayım'' durumuna çevirdiler...
    En çok okunanlar arasında da onlar var nedense...Peeehh

    Neyse
    Ben de şuan klasiklere döndüm yüzümü...Tekrar okumaya başladım.. 'Sefilleri' okuyorum.

    Mimin konusu pek güzelmiş :))
    Cevaplayan da Zihin olunca okuması daha zevkli oldu...

    Hadi sevgiler benden...
    Hayırlı bayramlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle sana da hayırlı bayramlar :)

      Masumiyet Müzesi güzeldi (müze olanı kitaptan daha etkileyici bence, gezmeni öneririm) ama Yeni Hayat bir başka. Bence o kitabına bir şans verebilirsin. Masumiyet kadar hacimli de değil. Fazla zamanını almaz :) Okuduğum en iyi Türkçe kitaplardan biriydi şüphesiz. Kar da çok güzel bence. Ama Beyaz Kale'yi sevemedim pek :/ İntihal olduğu söylentileri de cabası.

      İnce Memed'leri okumadım desem? Seri yapma fikrine nedense ısınamadım.

      Tespitine gönülden katılıyorum. Son dönemdeki pek çok Türk yazar "okunmak" için yazıyor. İsim vermiyorum gene, -hayranlarına saygımdan- ama vizyonda olup, herkesin ayılıp bayıldığı 3-5 yazar var ki bana illallah dedirtiyor. Edebiyat dünyasına, düşünce dünyasına bir şeyler katıyormuş gibi bir de çıkıp böbürdenmiyorlar mı yazdıklarıyla. Bence yazar dediğin biraz kendini sakınmalı. Öyle pop şarkıcısı edasıyla boy boy tanıtımlara katılıp, televizyon programlarına çıkmamalı. İşin büyüsü kaçıyor bence. Canan Tan hiç okumadım ama Şafak (ya da kendi deyimiyle Shafak) okudum. Aşk, ortalama üstü bir kitaptı, hoşuma gitmedi değil fakat daha sonra bu "mistik" işlerin suyunu çıkardı sanki :) Pinhan da var neticede öncesinde. Sonra bir ustalı mustalı birşeyler yazmış. Bir süre sonra o ruhani hava yerini ticari havaya bıraktı.

      Ne varsa onlar da var cidden. Victor Hugo kaç yüz yıl önce yazmış o kitabı; ama yıllar sonra bile dönüp kendini okutturan bir kitap. Ben hiç sanmıyorum bundan yarım asır sonra bu vitrindeki isimler hatırlansın. Ama Suç ve Ceza gibi kitaplar ebediyen varolacak.

      Görüşmek üzere :)

      Sil