60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

3 Temmuz 2014 Perşembe

Bir Ankara Klasiği

Nedir o derseniz; bu şehirde gezilecek görülecek, dişe dokunur yer sayısı bir elin parmağını geçmiyor. Şehir dışından eş dost ahbap geliyor. "Hadi Zihin abi bizi uçur, gezdir" diyorlar. Anaa bir bakıyorum gidecek yer yok. Müze deseniz bir Anadolu Medeniyetleri Müzesi var ki onu da gezmeyen kalmadı herhalde ailede. Ankara Kalesi? Bu yaşımda girmeye korkuyorum. Abuk sabuk olaylar yaşanıyor. En son gittiğimde taş yağmuruna tutulmuştuk. Ne diye sevdiklerimi oraya götüreyim ? Anıtkabir ? Onu da herkes gezmiştir. Okulla ya da aileyle. Bir ara Atakule vardı şimdi alışveriş merkezine çeviriyorlarmış orayı. Allahtan kuleyi yıkmıyorlarmış. Allahtan ! Onu da yıkarlar diye bekliyordum; "ters köşeye yatırdılar". Her ne kadar karşı olsam da hayvanat bahçesi küçük çocukları gezdirmek için ideal bir yer. Çocuğu karşına alıp "bak evladım burası bir hapishane, hayvanlar çok kötü şartlar altında barınıyorlar" demeye kalksam ya onun ebeveyni bana "manyak" gözüyle bakar ya da çocuk travma yaşar. Neyse yıkıldı gitti zaten. Şimdilik kurtulduk oradan.

Kaldı mı.. Tunalı, Kuğulu Park falan iyi hoş da hepi topu bir cadde. Kaç saat geçireceksin ki ?

Son zamanlarda buna kafa yoruyorum cidden. Caaaanım şehrimde bir bok yok afedersiniz ! Artık tanıdıklar şöyle gelir oldu: "Aaa Zihin şurada yeni a-ve-me açılmış gittin mi, nasıl". BOK ! Gitmedim işte. Merak da etmiyorum. Her ay yenisini açıyoruz zaten.

İşi siyasete getirmek istemiyorum (çünkü zaten siyasetle yatıp kalkar olduk seçimler sayesinde,kusmaya ramak kaldı..) ama 30 Mart günü oy kullanan Ankara seçmeni bu durum karşısında ne düşünüyor merak ediyorum. Gerçekten mutlu mudur bu tablo karşısında ? Müzesi olmayan, parkı olmayan, gezilecek yeri olmayan bir BAŞkent. İnsan gerçekten hayret ediyor yahu.. Hadi insanlar "iş telaşı" ayağına bunun farkında olmasın ! Olacak iş değil de.. Muhterem devlet erkanı da mı mutlu yahu bu şehirden ? Işıkları yanmayan, sokaklarında çöpleri toplanmayan, gezecek yeri olmayan abidik gubidik bir şehir haline dönüştü Ankara. Eskiden çok mu vardı derseniz, evet görece daha iyi durumdaydık. Her geçen gün daha kötüye gidiyoruz. "Yeni" metro açıldı. Daha bismillah ilk binişimde (saat 07:30 civarı) tavandan sular akıyordu oluk oluk. İnsaf be ! Cidden şehirden günden güne iğrenir oldum. Yaşaması İstanbula göre kolay bir şehir, kabul. Ama niteliksiz bir şehir. Ben yabancı turist olsam Ankara'ya uğramam bile. Zaman kaybı.

8 yorum:

  1. Ankara'ya hiç gitmemiş biri olarak hayalimdeki Ankara'yı mahvetmesek lütfen. :D
    Yazıyı okuyunca aklıma şu geldi: http://www.youtube.com/watch?v=owxmzrxSfKU :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelme bence :D Hayalkırıklığına uğrayacaksın. Önce o malum kapıları görünce..
      Video bombaymış yanlız xD

      Sil
  2. ya türkiye de doğru dürüst hiç bir yerde gezecek yer yok bakma. mekan gezmez isen öyle çok gezecek yer olmuyor. şehir çok eski tarihi eser olacak da öyle gezdireceksin. antepte gelenleri anca gündüzleri tarihi eserleri, hanlar hamamlar gezdir, kebap lahmacun yedir.ç akşamda şehrin modern yanını görsünler diye içmeye götür bitti. 2. gün gidecek yer yok. en son normal bir kafede alıyorsun soluğu. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yo gene diğer şehirlerde bir şeyler oluyor. Han hamama da razıyız. Burda bir şey yok ya. Çevre ilçelerde işte ören yerleri falan var ama merkezde avm harici bir şey yok. Anadolu daha zengin Anagaradan :D

      Sil
    2. haa ankarayı görmediğim için bilemiyorum tabi. :D deniz olsa bak deniz kenarına çay içmeye götürürdün. :D

      Sil
    3. Aaa bizim de su altında kalan "tarihi" alt geçitlerimiz var :D Yanında çay içilebilir.

      Sil
  3. Ankara da hakikatten bir şey yok. Köy gibi desem köyde en azından bir yeşillik vs olurburda o da yok. Varsa yoksa bina diktiler. Misafirim gelince gidecek bir yer bulamıyorum. Adı başkent gerisi boş bir yer. Büyükşehir demeye de bin şahit lazım. Adım başı avm, şu eskişehir yolunda bile sırasıyla milyon tane açıldı. Neyse fena bir konuya parmak basmışsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle. Dediğin gibi köy olsa yeşillik olur, ufak da olsa temiz güzel bir parkı olur. Ankara resmen boş bir şehre dönüşüyor. Gündüz işe, akşam avmye gideceksin. 22:30'da metro seferleri bitecek, evine dönüp erkenden yatacaksın. Tam bir "sistem" şehri.

      Sil