60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

10 Mayıs 2014 Cumartesi

Park Yok Ulan!

Atarlı bir başlıktan sonra hemen konuya kafadan giriyorum: hem sevimli hem de sevimsiz olmayı aynı anda başaran GÜZİDE Ankara'mızda doğru düzgün park yok efendim! Doğdum, büyüdüm; hala yok. Kağıt üstünde zibilyon tane park var tabii başkentte. Gelin görün ki elle tutulur bir tane bile yok bence.

Düşünüyorum. Güven Park? Adı park. Kuğulu Park? Sevimli; ama küçük. Altınpark? Yorumsuz. Dikmen Vadisi? Mekanik. Seğmenler Parkı? Yetmez ama evet.

Peki nedir "gerçek" parkların kerameti? Bir kere insanlar işten çıkınca, ya da ne bileyim hava almaya filan ihtiyacı olduğunda gidecek bir yere ihtiyacı var. Hele de Ankara gibi bir avmler şehrinde (otuz küsür tane varmış, şaka gibi). "Ee efendim rekreasyon alanlarımız mevcut". Doğru, şehrin en ücra noktalarında. Mangal kokuları altında. Yarın öbür gün çoluk çocuk olsa onları nereye götürcez?

Gidiyorsun Avrupa'ya. Şehrin göbeğinde envai çeşit park. Bol yeşilli park, bol oturmalı park. Bol bol. En çok da şehri gezen turistler için gerek bu tarz parklar. Şehri gezerken insanın oturup biraz şehri izlemesi ve o sırada dinlenmesi gerekiyor. Vallaha acıyorum yabancı turistlere. Ankara'yı nasıl geziyorlar acaba? Yeri geliyor ben bile dinlenecek, huzur bulacak bir nokta bulamıyorum yahu. Elin yabancısı nerden bulsun?

Yahu adamların meydanları bile yeşil. Viyana'da Doğa Tarihi Müzesi'nin önünde Maria-Theresien Platz var. Yani Maria Teresa Meydanı. Yolunuz düşerse gidin oturun o meydanda. Kafanızı dinlemek için birebir. Sessiz de oluyor. Ohh misler gibi. Bizim çoğu parktan daha yeşil.

Courtesy of Wikipedia.De

Üzüyorsun beni koca şehir.

Hazır Eskişehir yolundaki "ucube" de yıkılmışken bir Allah'ın kulu da çıksa "tamam hocam oraya da park yapıyorum" dese.. Çok mu talepkarım acaba? Bahsettiğim yolu bilen bilir. Sağlı sollu yüksek binalar. Gri mavi, gri mavi. Mavi de cam mavisi. Yeşil? Yok. Belki biraz. Ama yok sayılır.

Bilemedim. Sıkıldım. İçimi döktüm. Saygılar.


2 yorum:

  1. sanırım kurtuluş parkı anlattığın parklara en benzeyen park :S ama orada da çitlediği çekirdekleri yere, içtiği kolaların kutularını havuza atan insan dolu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kurtuluş fena değil ama dediğiniz gibi ciddi bi temizlik sorunu var.

      Sil