60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

21 Mayıs 2014 Çarşamba

Et Cinayettir: İyi Ki Doğdun Morrissey

Son birkaç gündür tamamen Morrissey üzerine şeyler yazdığımın farkındayım. Mazur görün. Hem kendisinin yeni albümü çıkıyor hem de doğumgünü yaklaştı (22 Mayıs). Fırsat bu fırsat dedim; İYİ Kİ DOĞDUN MOZ!

Yazdığın nice şarkılar için teşekkürler. Hayatımızı kurtarıyorsun bazı zamanlar. Bunu bil. Yanlız olmadığımızı bilmek güzel. Sesinle efkarlanıyoruz, sesinle tedavi oluyoruz. Ama en büyük teşekkür bu şarkın için:


Tek kelimeyle "dehşet"! The Smiths eşliğindeki albüm versiyonunu da çok seviyorum ama bu hali tam anlamıyla vurucu. Özellikle enstrumantal bölüm. Mesaj yerini direk buluyor. Et cinayettir. Kısa ve öz.

Bu zamana kadar tam anlamıyla vejeteryan olamadım (sağlıklı olup olmadığı konusunda bir türlü tıp açısından tatmin edici bir cevap bulamadığım için). Bir şekilde olmadı. Ama her zaman KFC boykotum sürdü. Meat Free Monday'e uymaya çalıştım. Ve tabii et sektöründen nefret ettim. Haftalık et tüketimim belli düzeyde kaldı. 

Ne dersiniz, bu sene vejeteryanlığa geçerek Moz'a güzel bir doğumgünü hediyesi verelim mi?

"Kill, eat, kill, eat, murder! (öldür, ye, öldür, ye, cinayet!)"

Bu da PETA'nın Moz için hazırladığı doğumgünü videosu. İnsanı ağlatmak için birebir.


3 yorum:

  1. Veganlar ya da vejeteryanlar her zaman hayranlık duyacağım grupta yer alacaklar.
    Morrissey'in de onlardan olduğunu öğrenmek nasıl mutlu etti.

    Çok istesem de hiçbir zaman o kadar engin yürekli olamayacağımı hissediyorum, hayatta en iki yüzlü, en "kötü" hissettiğim andır bu konu. Ne zaman nerede açılsa utanırım vejeteryan olamadığım için.

    Morrissey postlarından da kendi adıma gayet memnunum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep kenarından dönüyorum vejeteryanlığın. Pesketeryan, semi-vejetaryen derken birkaç adımım kaldı bu iş için. Ama dediğim gibi sağlık açısından endişelerim var. Yoksa bu korkunç sektörün köküne kibrit suyu dökülsün isterim. Elimden geldiğince boykot etmeye çalışıyorum. KFC'ye on küsür sene önce bir defa gittim. O gün bugündür hiç yemedim. McDonald's da öyle. Yine zulüm yaptıkları videolarla kanıtlanan yerli firmaların ürünlerini de asla eve sokmuyorum.

      Morrissey candır :)

      Sil
    2. Şu bir gerçek ki tüm Türkiye bir olup vegan olsak dahi bu sektör ölmeyecek, yine bir yerde canlılar işkenceyle öldürülüp bize yemek diye sunulacak.
      Kaldı ki bizim gibi bir kaç kişinin seçimleri bu düzeni değiştirmek adına çok önemsiz.
      Bu yüzden vejeteryan olmak kişisin vicdanı ve mutluluğu için yararlı aslında, kalanı naif bir umut...

      Elimizden geleni yapmak da bir şeydir sanırım umursamamaya nazaran.

      Sil