60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

3 Mayıs 2014 Cumartesi

Doğumgünü


Aa, gene gelmiş 3 Mayıs. Söylemesi ayıp doğduğum gün.

Bir yaş daha aldık iyi mi. 1,2,3,..derken. Her yıl durdurak bilmeden büyüyoruz. Çocukken kutlardık bir de utanmadan. Ömrümüzden giden bir senenin daha nesini kutluyorsak. Naparsın, çocukluk işte. Toplanıp pasta keserdik filan (Kylie de bir gün olsun pastamdan yemedi ya şöyle, o gün bugündür gönül koydum kendisine). Hey gidi..

Arsız bir itiraf olacak; ama o günlerin en sevdiğim tarafı pastaya yumulmak (tercihen meyveli) ve hediye paketlerine -cerrah edasıyla- yaklaşarak, onları teker teker açmaktı (paketi de itinayla açardım hep, cart curt parçalayanlardan olmadım). Hediye almayı bu yaşımda bile seviyorum, yadsımıyorum. Ölmeden bir gün dünya evine de girersem eşimden her sene hediye bekliyor olacağım, yetkililere duyrulur. Kadın herhalde iki gün sonra kapı dışarı eder beni. Yapma ama hayatım..

Sesim güzel olsa sizlere Yesterday When I Was Young okurdum şuracıkta. Nostalji olurdu hemi de (bugün dil kurallarını da eziyorum). Affedin doğumgünü çocuğunu. Partisiz, hediyesiz, sessiz, sedasız bir doğumgünü. En güzelinden. Akşam yağmur da yağdı. Tertemiz bir güne merhaba dedik. Artık kalabalık kutlamaları da sevmiyorum. En son üniversitede topluca kutlamıştık. Ailem ve dostlar arıyor, yetiyor bana. Ve de kedilerim. Nice senelere ben. Kankamın da bana dediği gibi "you're the best alayına rest". İşte o kadar (ego tavan).

Kendime bir şarkı sözü, bir de şarkı seçtim.

"O soğuk ve donuk sabaha ağladık.
Ağladık çünkü ruhlarımız yıpranmıştı
Çok fazla gözyaşı, uzun ve harcanmış yıllar için çok fazla gözyaşı" - Bob Dylan 

20 yorum:

  1. iyi ki doğdun .
    mayıs doğmak için güzel bir ay.
    mutlu mutlu ol hep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Herkes mutlu mutlu olsun hep.

      Sil
  2. Aaaa doğum günün kutlu olsun! O yağmur, fırtına falan senin doğum günün şerefineymiş demek :) Doğa, kendi havai fişeklerini yollamış. Mayıs doğumlular hep bir havalı olur zaten :) Nice mutlu senelere!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol :) Valla bu kadar mı üst üste gelir. Pek iyi oldu. Ücretsiz havai fişek show izledik akşam akşam :p Zaten gerçek havai fişekler kuşları öldürüyormuş :(

      Sil
  3. Doğum günün kutlu olsuuun, nice senelere :)
    M83'nin de bu şarkısını duymamıştım, dinlemiş oldum sayende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) M83'ü çok seviyorum. Özellikle bu şarkının da bulunduğu Before Dawn Heals Us albümünü.

      Sil
  4. Doğum gününüz kutlu olsun :) Gerçekten de nesini kutluyoruz ki gençlik günlerimizin elden gidişinin? Yine de bir pastacık olsun yemek lazım işte, insan kendini iyi hissediyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol :) Pastadan sanırım hiçbirimiz vazgeçemez. Hangi yaşta olursak olalım.

      Sil
  5. Nice yaşlara!!! :)))

    Hediye almayı sevmeyen yoktur sanırım. Ben evlenirsem zırt pırt hediye almaktan kadın benden soğur kesin, ama ben de ondan beklerim tabii senin gibi.

    Bu arada M83 kimdir nedir haberim bile yok, bu da benim ayıbım olsun. :D

    Tekrar doğum günün kutlu olsun, yeni yaşında güzel anılar biriktirmen dileğiyle. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)

      M83 daha çok dream-pop ve indie'yi harmanlayan bir grup. Ama şarkıları o kadar çeşitli ki synthpop ve electronic öğelere rastlamak mümkün. Son zamanlarda Fransa'dan çıkan en iyi müzik topluluğu olabilir. Öneririm :)

      Sil
  6. Doğuum günün kutlu olsun Zihin! :3

    YanıtlaSil
  7. Aa nice mutlu seneler! Kaç oldun bakalım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol :) Öhm. Can alıcı soru geldi :D Genç hatırlanmak istiyorum. O yüzden küçük atıyorum 20-1 diyelim :(( Ama tabi bunun üstüne reelde eklemek lazım :/ Ruhumuz 20-1 ama :p

      Sil
  8. "Mayıs, ayların gülüdür,
    taze bir çiçek dalıdır,
    İçerim ateş doludur;
    Mayıs‘ta gönlüm delidir."
    Sabahattin Ali'nin bu dizeleri de benden doğum günü hediyesi olsun bari, doğmak için güzel bir ay, yeni yaşınız da güpgüzel olsun. Hediye de alsınlar, kutlama da yapsınlar :) Ben yaşım ilerledikçe olayı abartıyorum, kutlu doğum haftası tadında kutluyorum, çünkü artık özel günlerin monoton hayata açılmış renkli bir küçük parantez olduğunu düşünüyorum, yaşlanmaktan kaçış yok, bari güler yüzle karşılayalım yeni yaşı ki o da bize iyi davransın :)
    Evet, bir kez daha mutlu yıllar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün aldığım hediyeler içinde en güzellerinden biri oldu bu dizeler. Kocaman bir teşekkürler. Sabahattin Ali'yi de severim ayrıca. Daha bir güzel oldu hediyeniz :) Sağolun, varolun. Böyle özel günler aslında dediğiniz gibi monoton ve fazlasıyla gri günlerin arasında soluk almak için bulunmaz fırsatlar. Umarım hayat her birimize güler bir ömür boyunca.

      Sil
  9. Mutlu yıllar :)
    Doğum günlerine karşı garip bir tavrım var. Bir yandan deli gibi kutlamak isterim, bir yandan bütün senenin en depresif gününü geçiririm. Dengesizlik soyadım olduğu için sanırım.

    Size her yıl istemeseniz de hediye alan bir aşık diliyorum doğum gününüz şerefine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saolun :) Bazen bana da oluyor öylesi. Yataktan "kutlama" fikriyle kalkıyorum, sonra -_- olarak dolaşıyorum tüm gün.

      Ayrıca yorumunuzun son kısmı için; AMİİİİİİN! :)

      Sil
  10. Pek mümkün olmasa da yeni yaşlar güzel dilekler, biraz da inanç ve umut tazelemek içindir. Bir an önce karşına çıkacak seni hediyelere boğacak ve çok sevecek eşinle musmutlu yaşlara Zihin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Umut tazelemeye ihtiyacımız var gerçekten de.

      Sil