60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

20 Mayıs 2014 Salı

Ben, İstanbul ve Morrissey

Geçtiğimiz hafta Aerosmith konseri için İstanbul'daydım. Tabii Soma faciasıyla tüm tadımız tuzumuz kaçtı. Gelen korkunç haberlere yıkıldık. Otobüs saatimi beklerken tek başıma aylak aylak İstanbul'u gezdim. Onu ne kadar özlediğimi fark ettim. En son geçen Ağustos ayında görüşmüştük kendisi ile.

Öyle garip bir gündü ki.. Yandaki resmi 14 Mayıs Çarşamba günü çektim. Yani facianın hemen ertesi sabahı. Milli yas ilanıyla sanki gökyüzü de bayrakları yarıya indirmiş, siyaha bürünmüştü. Gerçekten hava çok ağırdı. Hissedebiliyordunuz acıyı. Yanımda fotoğraf makinesi olsaydı bu manzarayı daha iyi resmedebilirdim. Tüm bayraklar yarıya indirilmiş.. Kız Kulesi'ndeki, sahildeki,.. Hava ise zaman zaman çiseliyordu. Ama bir yandan da boğucu bir sıcak. Nem bir yandan.


Uzun zamandır Üsküdar'da bulunmamıştım. Anadolu yakasının kendine has şirinliği ve mütevaziliğini özlemişim. Camilerini, sahilini, kuşlarını, meydanı, Harem otogarını bile (yakında yıkılacağını öğrendim) ! Birazcık hasret giderdikten sonra yolum Marmaray'la kesişti. Saatime baktım. Daha iki saat var. Denemekten zarar gelmez diyerek yerin altına daldım. İlk durakta indim ve Cağaloğlu'na yavaş yavaş koyuldum. Yokuşları biraz yordu beni. Hamlamışım. Ama kedilerle selamlaşmak, kitapçıları dolaşmak tüm yorgunluğumu aldı. Komik de bir olay yaşadım. Ankara'da birkaç gün önce X kitapçısına Adalet Ağaoğlu'nun bir kitabını sormuştum. Kendileri de sisteme bakıp "İstanbul şubesinde mevcut" demişti. Hazır yolum düşmüşken, X kitaçsının İstanbul şubesine uğradım ve her ne hikmetse kitabı bulamadım. Ankara şubesine dönüşte çemkirecektim. Unuttum. Söylene söylene bir başka yayınevini buldum ve kelepir fiyatına uzun zamandır aradığım ama fiyatı yüzünden paraya kıyamadığım hacimli mi hacimli bir kitabı aldım. Kedilerle yeniden selamlaştıktan sonra Anadolu yakasına geri döndüm ve otobüs saatimi bekledim.

Sahilde bu güzelle tanıştım :)

Bir otogarda bulunmayalı çok olduğunu farkettim. Beklerken sağda solda bağrışan çığırtkanlar, et bekleyen kediler, valizlerle cebelleşen yaşlı teyzeler ve öğrenciler. Gerçekten ayaküstü bir zaman yolculuğuna çıktım. Bir garip oldum. Sonrası malum. Otobüse bindim ve (otobandaki yol yapım çalışmaları yüzünden) D-100'de tam iki saat kös kös bekledik. Tam yedi buçuk saat çekti İstanbul'dan Ankara.

* * *

Morrissey'in Temmuz ayında çıkaracağı World Peace Is None of Your Business albümünde bulunan İstanbul şarkısı görücüye çıktı. İkinci tekli olarak piyasaya sürülen şarkının sözlerini bizzat Morrissey mırıldanıyor. İşte o klip:

5 yorum:

  1. aylar yıllar sonra mia geldi.. üsküdar da çok güzel ayrıca di mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemiştik :) Kadıköy, Üsküdar ve Beykoz Anadolu yakasında en sevdiğim yerler olabilir. Gerçekten huzur dolu ve enerjisi yüksek yerler.

      Sil
  2. Sana inanmıyorum ya :( Geliyorsun ve bana yazmıyorsun. Büyük pes!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafamı kırsan yeri :/ Ruh gibi dolandım şehirde tek başıma.

      Sil
    2. Bahsini ettiğin günlerde o kadar da boştum. Sana Hazzopulo'da bi türk kahvesi ısmarlardım ya da en kötü ortada buluşurduk Beşiktaş felan :( Neyse, yaz bir dahakine mutlaka.

      Sil