60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

26 Mart 2014 Çarşamba

Seçim Afişleri, Bayraklar ve Diğerleri

Siz de bıkmadınız mı her yerde karşınıza çıkan -içerdiği "bol sırıtan aday" resimli- afişlerden, bayraklardan ? Hangi sokağa, hangi caddeye dönerseniz dönün, karşınıza birileri mutlaka çıkıyor. Parti isimleri ve adaylar değişiyor belki; ama afişler yine orada oluyor. Muhtar adaylarının afişlerini saymıyorum bile. Sokakların tepeleri bayraklarla donatılmış. "Bayram" edasında her yer. Neyin bayramıysa artık ? Kısa mesaj çekenler, adaylara tek tek telefon edip otomatik kayıtlar dinletenler,..

Bunlara verilen paralarla insanlara daha fazla hizmet götürülse.. Mesela yardıma muhtaç kimselere bir öğün bile olsa destek olsalar, fena mı olurdu ? Eğri oturun doğru konuşun, hangimiz sokakları donatan bayrak ve afişlere göre sandıkta oy kullanıyoruz ? Zaten böyle bir şey beklemek akıl dışı olurdu. Düşünsenize. "Aa bizim mahalleyi X partisi bayraklarla döşemiş. Ne kadar da güzel görünüyor. Kesin oyum X'e." ?!?!?! İnsan şunu yazarken bile beyni hata veriyor. Seçim gecesi bizler ekranları başında sonuçlara kilitlenirken birileri geride kalan çöpleri, bayrakları topluyor olacak.

Çıkardıkları gürültüyle insanın sinirini bozan seçim otobüslerine değinmiyorum bile. Nedir o allaseniz öyle ? Yıl olmuş 2014. İnternet -şimdilik- elimizin altında. Hangi partiden kim aday, saniyesine öğrenebiliyoruz.  Ne gerek var bu kadar tantanaya ? Gümbür gümbür müzikler, sloganlar filan. Seçim müziklerini güzel besteleseler içim yanmayacak. Hep aynı melodi. Dangıdı dungudu. Her parti birbirinin aynı. Ayırt etmek bile güç. Oysa bir parti pop, öbürü heavy metal formatında işler çıkarsa ortaya daha eğlenceli olabilirdi meydanlar. Liderler rap filan yapsa tadından yenmez tabii. Neyse cıvımayayım hemen.

Ben aday olsam seçim şarkım şu olurdu (malum kısmı "you better vote citizen!" diye değiştirmek kaydıyla xD):


8 yorum:

  1. Aynen katılıyorum.
    Şarkı da tam gaza getiren cinsten, cuk diye oturmuş. :D

    YanıtlaSil
  2. Güvenevler Mahallesi muhtar adayı olsun Britni!

    YanıtlaSil
  3. geçenlerde ben de bundan epey yakındım. ev arkadaşıma bak olur ya siyasete atılırsam reklam ve tanıtım işlerinden sen mesulsün, bana bayraksız, kağıtsız kampanya bul. mesela geri dönüşümlü şeyler olsun, işe yarar bir şeyler bulalım diye yakındımdı. benim seçim şarkım da bedük'ten olacak. koy ver gitsin yerine oy ver gitsin demek suretiyle sahnelerde meksika dalgası yaptıriciğim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten mevcut mitingler de rock konseri tadında geçiyor anlaşılan. Daha geçen gün okudum. Başbakanın mitingini en önden izlemek için akşamdan yer kapmaya gidenler olmuş. Yahu ben Madonna için bile sabahlamadım meydanda :D Meksika dalgası yakışır valla. Baksana millet miting finallerini bis yaparak bitiriyor. Şarkılar türküler okuyor. Dalga niye olmasın :)

      Sil
  4. bu konuda çok yaralıyım zihin. evin ön cephesini saran afiş yüzünden sabah olup olmadığını anlayamıyorum. pencere önündeki bitkiler fotosentez yapamıyor:) bitse de kurtulsak bu eziyetten.

    YanıtlaSil