60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

10 Şubat 2014 Pazartesi

ÇOK ÖNEMLİ VE YARDIMINIZ LAZIM !! Tatil Beklerken Katille Karşılaşmak

Evet, birkaç gün önce teknolojiden bir süreliğine de olsa uzaklaşmayı kafama koymuştum. Tek başıma dinlenecektim. Tweet yığınlarından, kasvetli haberlerden ve iş yüklü maillerden uzakta -sadece- bir kaç gün. Ama bunu bana çok gördüler. Bu gece aldığım korkunç bir haberle soluğu yeniden burada aldım. Sanırım olayı çoğunuz duymuştur. Yine de bilmeyenler için kısaca özet geçeyim:

Eskişehirde C.A. isimli öğrenci sahiplendiği bir kediyi hunharca öldürerek olayın videosunu çekiyor ve internete yüklüyor. İddiaya göre de arkadaşıyla olan telefon yazışmalarında olaydan "valla ben kendi kedimi ortadan ikiye ayırmaya çalıştım sadece bağırsaklarını yere dökebildim. 1 saat 35 dakika can cekişerek ölmesini bekledim. son saniyelerinde bağırsakları kanlı halde evin içinde depar attı salonu batırdı. 20 kilo dolu damacanayı kafasına bırakınca öldü. (arkadaşı soruyor neden yaptın diye) yatağıma pisledi."şeklinde bahsediyor.

Bahsi geçen videoyu izlemedim. İzleyemedim. İçim kaldırmadı. Haberle ilgili sayfa açılırken bir iki saniyesine denk geldim ve çok korkunç bir duygu hissettim. Öfke ve kahroluş bir arada. Sayfamda defalarca hayvan hakları konusunda elimden geldiğince bir şeyler yazmaya çalıştım. Yaşantımda da çevremdeki insanları sürekli bu konularda bilinçlendirmeye çalışıyorum. Çünkü bir defa hayvanların gerçek yüzünü, yani savunmasız ve korunmaya muhtaç olduklarını öğrendim. Bu yoldan vazgeçecek değilim.

Sokak kedilerim var. Bir de evde baktığım sakat kedim. Hepsini bir arkadaş dahası çocuk olara görüyorum. Hayvanlarla biraz vakit geçiren herkes bu hislerimi paylaşacaktır. İnsan olan çocuğuna zarar vermez. Savunmasız birine el kaldırmaz. Bırakın böyle hunharca işkence etmeyi.. Ne aklım ne vicdanım almıyor böylesini. Kelimeler yetersiz kalıyor hislerimi ifade etmeye. Küfür etmek, sağı solu dağıtmak yeterli değil bu öfkeyi boşaltmak için. İnanın dondum kaldım. Bu noktaya geldi demek ki insanoğlu. Ben burada olayı yazmaya çalışırken gözlerim doluyor istemsizce, sinirden her yanım ağrıyor.. Böyle bir şey gerçek olamaz. Bu kadarına inanmak istemiyorum. Böylesi kindar ve öfke dolu insanlarla aynı otobüsleri mi paylaşıyoruz ? Belki de çocuklarımız, kuzenlerimiz, komşumuzun çocuğu bu kötücül ruhlarla aynı bahçeyi paylaşıyor ? Savunmasız bir kediye bunu yapan, çocuklara ne yapmaz kim bilir !

Ben kedimi kısırlaştırdığım gün onun anestezi sonrası halini gördüğümde "Keşke yaptırmasaydın Zihin, ne yaptın sen" diye için için kendimi yemiştim. Ameliyat bitene kadar korkudan ölüp ölüp dirilmiştim. C.A ise kendi elleriyle kediyi paramparça etmiş, bir de kalkıp arkadaşına marifetmiş gibi soğukkanlılıkla anlatabiliyor.

Artık bardak doldu da taşıyor. Bu ülkede acilen hayvan hakları konusunda yasal düzenlemeye gidilmesi lazım. Öyle kabahat kanunu filan olmuyor. Yetmiyor işte görüyoruz !! Böylelerinin yanına kalıyor. İvedilikle hayvanlar için gerekli yasalar çıkarılmalı. Bu tür eylemler SUÇ sayılmalı.

Her fırsatta dine vurgu yapan büyüklerimiz bu sahneler karşısında halen nasıl sessiz kalabiliyor ? Bir gün Allah'ın sessiz kulları bu yapılanların hesabını sormayacak mı sanıyorsunuz ? Lütfen. Yalvarıyorum. Örgütlenmeli ve en kısa zamanda siyasileri bu konuda ikna etmeliyiz.

Bu olayı bir lince dönüştürme niyetinde de değiliz. Çünkü linç ancak kötücül ruhlu insanlara yaraşır. Bizler sadece sorumluların ceza almasını ve tedavi görmelerini (sadece ceza almaları da bir şeyi çözmez çünkü) istiyoruz. Hem de hemen ! Sorumlular yakalanana kadar uyku yok bizlere.

LÜTFEN İMZALAYIN: Hayvana İşkence Kabahat Değil, Suç Sayılsın 

Not: Ana akım medyamız yine susuyor. Yine susuyor !! Gencecik çocuklar öldü; sustunuz. Hayvanlar öldürülüyor; susuyorsunuz. Siz ne zaman konuşacaksınız peki ? Bilmemkim şarkıcısı bilmemkimle yemek yerken görüntülenince mi ? Ya da Mobese görüntülerini "keh keh" gülerek verirken mi ? Konuşun artık. Görevinizi yerine getirin. Aldığınız maaşları hakedin. İnsanları haberdar edin.

8 yorum:

  1. Attım imzamı, paylaştım da. Gazetelerin internet versiyonlarına da eklendi haber, manşetler arasında hem de.
    Daha yol çok uzun hayvan hakları konusunda ki bence bu olay öyle sadece hayvan hakları ihlali falan da değil, bu çocuk tüm çevresine tehdit oluşturuyor. Haberi okumaya çalışırken videoyu da izledim istemeden, izlememek daha iyi galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonunda medya geç de olsa uyandı demek ki. Dün akşam hepsi sus pus oturuyordu.

      Kesinlikle. Hayvan haklarında atılacak adımlar daha var ama daha da önemlisi toplumu böyle insanlardan nasıl koruyacağız ? Tedavi olmadan ve cezasını çekmeden para karşılığı salacak mıyız ? Bugün bunu yapan yarın insana neler yapmaz. Düşünsene çocuğu olsa yarın öbür gün susmuyor diye çocuğu da öldürüverir.

      Bir sürü araştırmalar yapılıyor hayvanlara işkence edenlerin gelecekteki hayatlarında insanlara olan davranışları ile ilgili. Ve ne yazık ki böyle insanlar tedavi edilmezse gelecekte de potansiyel bir insan katili oluyorlar. Kaldı ki bu tarz olayları ben ayırmak istiyorum. Hayvana şiddetin son boyutu artık. Resmen işkence etmiş.

      Sil
  2. bende imzaladım. nasıl bir piskopattır anlamış değilim benim izleyemediğim görüntüleri, yapmış birde izlemiş. babası da polismiş. hiç bir şey olmadan yırtacak şerefsiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyal medyadan takip ettiğim kadarıyla serbest bırakılmış ve güvenlik gerekçesiyle başka şehre yollanmış.

      Sil
  3. imzaladım imzalamasına da... inanamıyorum halen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan. Bu kadar kötü insanlar var çevremizde. İster psikopat deyin isterse psikolojik rahatsızlığı olan biri. Sonuçta tehlike saçıyor çevreye. Bizi ilgilendiren kısmı bu. Acilen hayvanlara işkence edenler suç kapsamında yargılanmalı. Birkaç yüz lira ödeyip yakayı kurtaramasınlar.

      Sil
  4. Merhaba,
    Blogunuzu çok beğendim ve sizi takibe aldım.
    Sevgiler,
    Bende bloguma beklerim http://hayatimakyajla.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. haberin sonunu getiremedim, başım döndü ama bu eylemi gerçekleştiren biri var, bunu birilerine rahat rahat anlatmış tüm detaylarıyla, anlatırken bile büyük bir haz aldığı da apaçık ve hepsinden enteresanı da serbest bırakılmış. elini kolunu sallayarak gezmesinden çok rahatsızım

    YanıtlaSil