60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

30 Ocak 2014 Perşembe

Tüm Zamanların En İyi 20 Joan Baez Şarkısı


Son zamanlarda üst üste bir şeyler yazdığımın farkındayım. Kafanızı şişirmiş olabilirim. Şimdiden kusuruma bakmayın. Devamı gelecek gibi görünüyor (belki de son yazım bu kim bilir). Neden bilmiyorum, konuşasım, içimi dökesim var. Bir şeyler yazdıkça insan rahatlıyor.

Coen kardeşlerin enfes filmi Inside Llewyn Davis'in etkisiyle ve folk efsanesi Pete Seeger'ın aramızdan ayrılması sebebiyle bu akşam itibariyle kendimi yeniden folk müziğe vermiş durumdayım. Madem öyle, Joan Baez'in en sevdiğim şarkılarını sizlerle paylaşayım dedim. Bana popüler müziğin ötesinde bir müzik dünyasının daha olduğunu ve sadece üç beş nota basarak tek başına bir gitarla da pekala enfes şeyler ortaya çıkabileceğini öğreten kadın. House of the Rising Sun yorumuyla yıllar evvel girdi hayatıma. Bildiğiniz Zihin çocuktu o zamanlar. Babam dinletmişti. O gün bugündür müziğe farklı bir gözle bakıyorum.

Bazen diyorum keşke Bob Dylan'la ilişkisi devam edebilseymiş ve evlenselermiş. Boy boy çocukları da olurdu hem. Zamanın iki sıkı sistem karşıtı aynı çatı altında. Düşünsenize. Harika çocukları olurdu kuşkusuz. Belki Amerika'ya ve dolayısıyla dünyaya özgürlük bile gelirdi kim bilir ! Ama heyhat başka yaşamlar yazılmış bir kere.

Lafı uzatmayalım Zihin'cim diyorsanız buyrun:

20) Drifter's Escape
19) Farewell, Angelina
18) Silver Dagger
17) Amazing Grace
16) Johnny I Hardly Knew Ye
15)The Night They Drove Old Dixie Down
14) All My Trials
13) Forever Young
12) Joe Hill
11) The Partisan
10) Blowin' In The Wind
9) Never Dreamed You'd Leave In Summer
8) Donna Donna
7) Imagine
6) Gracias A La Vida
5) Diamonds & Rust
4) Swing Low, Sweet Chariot
3) Where's My Apple Pie?
2) Where Have All The Flowers Gone?
1) House of the Rising Sun

Herkese iyi geceler, tatlı rüyalar.

8 yorum:

  1. Filmi evet ben de geçen cumartesi izleme şansına eriştim, muazzamdı. Bu liste ile de gerçekten yakından ilgileneceğim ^ ^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhteşem bir filmdi. Özellikle Goodman'ın performansına bayıldım. Tonton :) Şarkıları dinledikten sonra yorumlarını merak ediyorum :)

      Sil
    2. Haftasonu yorumlarımı sana yazacağım ^ ^

      Sil
  2. Ay bana da geldi böyle bir folk dinleme halleri, tamamen filmle akalı olarak. Bizim evde de vardı ciddi bir Joan Baez arşivi, fotoğrafa bayıldım, kadın ne kadar güzel.
    Şu Martin Luther King'in meşhur "I have a dream" konuşmasını yaptığı günkü halleri Dylan'la ikisinin, ne kadar küçükler ve tabi ne kadar büyük, g.t isterdi oraya çıkmak 1963'te.
    Listene "We shall overcome"ı ekleyerek gidiyorum, we shall be alriiiiiight diye kendime kendime söyleye söyleye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. *alakalı olacak o tabi :)

      Sil
    2. Marlon Brando, Bob Dylan ve Joan Baez.. Günün kahramanlarıydı kuşkusuz. MLK'ye ortamı onlar hazırladı, MLK de topu doksana attı "i have a dream" diyerek. O da ne etkileyici bir konuşmadır ya. İlk dinlediğimde sarsılmıştım. Adam inanarak söylüyordu sözcükleri.

      Sil
  3. HOTR yorumuna çok hakaretler edildiğini duydum-gördüm. Anlaması güç bu insanları. Takıntılı olduğum bir şarkı olduğundan elimden geldiğince kimler yorumlamışsa hepiciğini dinlemeye çalıştım ve içlerinde böyle tüylerimi diken diken eden bir tek Cash'in ki. Belki Nina Simone ya da LZ ile DP'lınkilerde de böyle hissetmiş olabilirim ama, kuşkusuz en iyi HOTR yorumu bence :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. House of the Rising Sun benim en sevdiğim şarkılardan biri. Hatta en sevdiğim diyebilirim. O yüzden o hakaret edenleri kürekle kovalamak istiyorum.

      Sil