60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

11 Ocak 2014 Cumartesi

Okan Bayülgen, Mehmet Erdem ve Cohen

Okan Bayülgen'in kendini yıllar içinde yavaş yavaş bitirdiği ve seyirci nezdinde kredisinin sıfıra yaklaştığı malumunuz. Defalarca bu sayfada da bu konuda bir şeyler yazmaya çalıştım. İzleyici kitlesinin yaş ortalaması da gün be gün düşmekte. Artık sadece liselilere ve daha küçük yaştaki izleyiciye hitap eder oldu. Hani şu Justin Bieber dinlediği için alay ettiği kitleden söz ediyorum. Yakında Pepee kostümü de giyecek !

Bu durumu tersine çevirmek ve orta yaşlara yaklaşan eski seyirci kitlesini tekrardan kazanmak için hafta içleri daha "akıllı uslu" konuları ele aldığı çeşitli programlar yapsa da ne fayda ! Artık kendi kendisinin karikatürü haline dönüşmüş bir Okan var ekranda ve hiçbir cazibesi yok. Tabii hala bazıları onu "gerçek bir muhalif, entellektüel, bilgi küpü ve sıkı bir sistem karşıtı" olarak zannediyor ve programlarını sabırla takip ediyor. Saygım var böylelerine. Ama Okan'ı sevmek mi ? Yo dostum yo ! O eskidendi.

Kapalı bir ortamda sigara içtiği için kendisine yöneltilen eleştirileri "faşistsin sen" sığlığında kovuşturan bir adamdan bahsediyoruz. Gezi sürecinde bir öyle, bir böyle tavır almasıyla hiçbir tarafa yaranamayan bir adamdan bahsediyoruz. Kitlesi gitgide yok olmakta. O ise bunun farkında bile değil. Şahsen çok da umrumda değil. Çoktan miadını doldurduğunu düşünüyorum. Son çırpınışları. Beyaz'la birlikte..

Dün akşam yatmadan önce televizyona şöyle bir bakıyordum. Programına gözüm ilişti. Birileri şarkı söylüyordu. Mehmet Erdem adından bir şarkıcıymış. Hakim Bey filan söylüyormuş öyle meşhur olmuş. Bildiğim söylenemez pek. Bakın Okan Bayülgen, Erdem'in performansından sonra nasıl bir gafa imza attı:

"O kadar acayip söylüyorsun ki yani nasıl..inanıl..inanılmaz bir adam yani. Sana senin için sosyal medyada yazılanlara bakıyorum. Yani.. Ben artık toplum olarak oraya gelelim istiyorum. Yani.. Yani ne kadar Leonard Cohen. Lan ! Leonard Cohen belini tutamıyor artık. Hani 'estağfirullah' demek..(kendini iki büklüm yaparak) Yani Leonard Cohen böyle bir adam. Burada Mehmet var yahu. Nefis. Nefis bir adam"

İzlemek isteyenler: http://tvarsivi.com/player.php?y=15&z=2014-01-11%2002:12:00

(yüz kere "yani" kullanması da ayrı bir konu tabii..)

Bu nasıl bir gaflettir..! Gerçekten bu cümleleri duyduğuma inanamadım gecenin o saatinde. Uyku başıma vurdu filan zannettim. Ama bugun o görüntüleri tekrardan izleyince gerçek olduğuna kanaat getirdim. Adam alenen Leonard Cohen ve Mehmet Erdem'i karşılaştırmış. Bunla da yetinmemiş Cohen'in duruşuyla aklınca alay etmiş.

Burdan Okan Bey'e sormak istiyorum; sen hiç Cohen'in canlı performansını seyrettin mi ? Konserinde bulundun mu ? Belli ki bulunmadın. Çünkü Cohen'i bu yaşında sahnede seyretseydin böylesi gerçek dışı ve anlamsız kelamlarda bulunmazdın. Okan Bey, ben Cohen'in 2012'deki son İstanbul konserinde bulundum ve üç buçuk saat boyunca 78 yaşındaki şairin dimdik durarak sahnede toplam 30 şarkı söylediğine kendi gözlerimle tanıklık ettim. Yeri geldi dizlerini kırıp yere çömeldi yeri geldi hoplaya zıplaya sahneye koşturdu. Bunları gözümle gördüm. Senin gibi kulaktan dolma bilgilerle (?) konuşmuyorum burada.

Önce biraz dünyayı tanı. Konserlere git (hiç olmadı konser dvdlerini alıp izle evinde). Kitap oku. Dergi oku. Hepsinden sonra ekran karşısında entellektüel pozlara bürün ! Böyle çok komik oluyorsun çünkü.

Acaba sen alay ettiğin Cohen gibi 80'ine merdiven dayadığında ne durumda olacaksın ? Tiye aldığın gibi kambur biçimde mi yürüyeceksin yoksa yatağa çakılı vaziyette mi olacaksın ? Bunu hiçbirimiz bilemeyiz. Zaman gösterecek. Ama şunu bil, Cohen öldüğü zaman ardında sayısız sanatçıyı, dinleyici etkilemiş şarkı sözleri, şiirler ve kitaplar bırakırken biz seni bu hallerinle hatırlayacağız. Çok acı.

Hadi oku da gel Okan.

Zihin.

9 yorum:

  1. Okan'ı takip etmeyi tercih edenlerden değilim ben. Ancak bir iki programına şahit oldum resmen şovları birilerini eleştirmek üzerine kurulu (Eleştiri de değil ya gerçi hakaret yüklü sözler). Soğudum ben de. İnanılmaz hem de. Sevmiyorum. Programlarını da izlenmeye değer bulmuyorum. Öncelikle zaten gelen konuklarını ağırlamasını bile bilmiyor bence en başta. Ancak Beyaz konusundan sana katılamayacağım =) Çünkü Beyaz konusunda objektif olamıyorum, konuklarını özenle karşılaması vs. çok sevdiğim özellikleri. Onu Cuma günleri evime konuk olan ailemden biri gibi görüyorum. Kendini bişey zannetmeyen halktan biri bana göre. Yani sonuçta Okan'ı değil Beyaz'ı kolaylıkla çekirdek çitlerken pijamalarıyla oturmuş televizyon izlerken hayal edebiliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz'ın efendi tavrını ben de seviyorum. Ama bu yazıya Beyaz'ı da iliştirmemin sebebi artık ikisinin de fazlaca ekranda bulunuyor olmaları. Artık yeni yüzler görmek istiyorum akşamları.

      "Yani sonuçta Okan'ı değil Beyaz'ı kolaylıkla çekirdek çitlerken pijamalarıyla oturmuş televizyon izlerken hayal edebiliyorum." Katılıyorum :)

      Sil
    2. Evet, haklısın sanırım sen de. Artık yeni gelenlere de fırsat tanımak lazım bir yerde.

      Sil
  2. Ay gitmiştir Cohen konserine, kendini Gainsbourg sandığı için kaçırmıyor öyle etkinlikleri. Dün gece 30 saniye kadar baktık, yani gecenin bir vakti onun o "öğreten adam" hallerine de ancak 30 saniye kadar katlanabiliyor insan. Gezi'yi tam gaz destekleyemeyecek kadar zengin galiba ve kaybedecek çok şeyi var :)
    Biraz üzülüyorum aslında, Gece Kuşu zamanlarında televizyondaki en iyi şeydi Okan Bayülgen. Ben 16 yaşında falandım, gece o saate kadar bekler, program başlayınca en yakın arkadaşım/boyfriend'imle birbirimizi arar, bir yandan telefonla konuşup bir yandan programı izlerdik. Öyle bir yeri var hayatımda ama artık dayanamıyorum. Daha acıklısı söylediği hiçbir şey ilgimi çekmiyor.
    Beyaz'ı da pek seyretmiyorum ama daha akıllı bir şovmenmiş, kendinden bıktırmadı o kadar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim Gainsbourg yattığı yerden sızlayan kemikleriyle sigara tüttürüyordur Okan'ın program yaptığı geceler. "Nerden bana özendi bu adam" diyordur.

      Ne yalan söyleyeyim ben de eski Okan'ı severdim. Gece Kuşu ve Zaga dönemleri tabii. Ne zaman ki "makina" serisine başladı o zaman iş zıvanadan çıktı. Resmen sirke dönüştürdü programlarını. Anlamsız tiplemeler, anketler, vs. Dediğin gibi artık dayanılmaz oldu. Her kanalde her programda karşıma çıkması, sesini duymam sinir ediyor beni.

      Onca sene laf ettiği yarışma programlarının bir benzerinde jüri üyeliği yapması ise en acınası davranışıydı. Evet, evlendi ve çocuğu oldu. Mutlaka daha güvenli sularda yüzmeyi ve daha fazla para kazanmayı isteyecektir. Anlaşılabilir bir şey. Ama tükürdüğünü yalamak da feci bir şey. Ya zamanında bu kadar iddialı büyük sözler söylemeyeceksin, adımlarını ona göre atacaksın ya da sözlerinin ardında durup sonuçlarına katlanacaksın.

      Bu yaptıklarını Beyaz yapsa bu kadar garipsemezdi bence insanlar. Çünkü Beyaz hiçbir zaman ekranda "fuck the system" kafalarını yaşamadı. Öyle bir mesaj kaygısı olmadı. Kendi bildiğini yaptı. Hoş, ben hiçbir zaman Beyaz'cı olamadım. Programlarını fazlaca tek düze buldum. Programda bir sonraki adımı tahmin edebiliyorsun. Hep benzer şeyler dönüyor.

      Bence şu sıralar televizyonun en ilginç şovu Bülent Ersoy Show :D Valla bak. İzlediğimden değil ama ara sıra denk geliyorum (özellikle sosyal medyaya bomba gibi düştüğü geceler). Gerçekten programda neler döneceğini kestiremiyorsun. Ya bayılıyor ya başörtüsü takıyor. Bir keresinde programı "Köfteler için teşekkürler X. Çarşamba günü de Y'nin mekanında yemeye gideceğiz" sözleriyle bitirmişti. Benim ifade şuydu: o_O

      Sil
  3. Ay haklısın tabi, ben unutmuşum bak o "fuck the system" tepinmelerini, nasıl fakdısistım ise o şu meşhur Doğan Apartmanı'nda 3 daire ediyor karşılığı, peheeey. (Evet gözüm var o apartmanda da elalemin gayrımenkullerinde de ahhahaha!)
    Bülent Ersoy divalığın gereklerini aksatmadan yerine getiriyor, köfte-kebap falan biraz kalın kalıyor olabilir ama Bülent Hanım da zaten minyon bir soprano değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğan'da hepimizin gözü var itiraf edelim :P

      Arkadaşlarıyla beraber bir oturuşta on kilo kalkan yediği günleri biliriz :D Biz biliriz biiiz. Şaka maka ben iki arkadaş alıp otursak üç erkek yiyemeyiz o kadar balığı. Hadi et yesin bişi demiyorum ama o kürkleri yok mu kürkleri.. Yolasım geliyor hepsini tel tel.

      Sil
    2. Hiç acıması yok galiba. Ben zaten Zeki Bey'i hep daha çok sevdim :)

      Sil
  4. Paylaşımınız için teşekkürler.. Kaliteli paylaşımlarınızın devamını bekliyoruz. Kolay gelsin!

    YanıtlaSil