60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

29 Ocak 2014 Çarşamba

Mücadele Adamının Ardından


3 Mayıs 1919 doğumlu (aynı gün doğmuşuz) Amerikalı karşıt-kültür sanatçısı, ünlü folk şarkıcısı Pete Seeger iki gün önce 94 yaşında hayatını kaybetti. Savaş karşıtı şarkıları, getirdiği sert sistem eleştirileri ve çevreci yönüyle gerçek bir mücadele adamıydı. Bob Dylan'ın müzik piyasasına girmesinde de büyük rol oynadı (her ne kadar daha sonra Dylan'ın elektriğe geçmesiyle kendisine savaş açsa da..)

92 yaşındayken bile Occupy Wall Street hareketine bizzat katılarak sesini yükselten Seeger'ı saygıyla anıyoruz.


4 yorum:

  1. adamı tanımıyordum, yalan söylemiyim ama şarkı çok hoşuma gitti ve eminim çok iyi bir insandır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlığını elbette hiçbirimiz bilemeyiz ama dışardan baktığımız kadarıyla sağlam bir abimizdi :)

      Sil
  2. Yazarsın Pete Seeger diye tahmin etmiştim. Babam çok severdi, plakları, kasetleri vardı evde. Ben de dün akşam zamanında İsrail'in kurulmasıyla ilgili söylediklerini okudum, taa 70'lerde işgalden falan bahsetmiş, 1 milyon insanın yaşadığı bir yere gidip yerleşiyorsunuz ve onların dilini öğrenmeye tenezzül bile etmiyorsunuz diye. Şurda yazı: http://mondoweiss.net/2014/01/seeger-palestine-1967.html
    94 sene mücadele, darısı başımıza mı diyeyim, ne diyeyim bilemiyorum. Seeger'in yarısı kadar sağlam dursak, o bile yeter herhalde. Ben de saygıyla eğiliyorum güzel müzikleri ve güzel hayatı önünde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Sağlam irade" varmış babada :p Günümüzde hiçbir popüler kültür sanatçısı İsrail'e karşı gıkını çıkaramıyor. Öyle bir noktaya geldik ki İsrail'in işgalci politikaları eleştirmek anti-semitizm kabul ediliyor. İşte daha yeni Roger Waters'ı aforoz ettiler bu sebepten.

      Her şey bir yana böylesi sözünü sakınmadan söyleyen insanlara ihtiyacımız var. Ne yazık ki öyleleri hep yaşlandı. Bob Dylan, Neil Young, Joan Baez, Bruce Springsteen, Roger Waters, Santana, vs. Yeni nesillerden -deyim yerindeyse- böylesi ta*aklı aktivistler çıkıyor mu bilmiyorum. Belki de vardır da biz farkında değilizdir. Kim bilir. Seeger'lar, Guthrie'ler, Dylan'lar filan nereye kadar. Hepsi sırayla ölüyorlar. Bıraktıkları yerleri birilerinin iyi kötü doldurması lazım.

      Kulaklarda hala Seeger'ın şu dizeleri yankılanacak: "this land is your land, this land is my land"

      Sil