60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

29 Ocak 2014 Çarşamba

Bir Madonna Yazısı

Uzun zamandan beridir Madonna hakkında bir şeyler yazmadığımı farkettim. Çocukluğumdan beri kendisini severek dinlediğim kadının günden güne kendini rezil etmesinden kaynaklı olabilir bu ihmalin sebebi.

Yılların sadık bir Madonna dinleyicisi olarak kendisinin 2008'den bugüne yaptığı işlerden hoşnut olmadığımı ifade etmek istiyorum. Hatta zaman zaman "keşke 2006 senesinde Confessions turnesiyle sahnelere veda etseydi" diye içimden geçirdiğim bile oluyor. Çünkü kendisi son dönemde fazlasıyla müzikten uzaklaştı ve tamamen bir iş kadınına dönüştü.

Fitness salonları açtı, ucuz filmler yönetti. Live Nation'la bol sıfırlı bir anlaşma imzaladı. Ve tabii iki senedir "gizlilikle" yürüttüğü Secret Project adını verdiği kıçıkırık "sanatsal iş"i de unutmamak lazım. Aklınca ifade özgürlüğünü ve farklılıkları savunan bir manifesto hazırladı. Instagram bağımlısı oldu.

Müzik alanında ne gibi işlere imza attı diye bakacak olursak, Timbaland, Kanye West, Pharrell ve Justin Timberlake'i yanına alarak 2008'de Hard Candy adında ortalamanın üstü bir albüm çıkardı. Ardından bol rekorlu Sticky & Sweet turnesine çıktı. Sonra ? MDNA albümü geldi. Nicki Minaj ve M.I.A gibi dünün çocuklarıyla beraber klipler çekti, Super Bowl devre arası şovunda LMFAO'yu da arkasına alarak şarkılar söyledi. Tabii o sıralar ben utancımdan yerin on kat altına giriyordum. Yılların pop ikonu üç beş gün manşetlerde boy göstermek için yeni yetme isimlerin peşinden koşturuyordu. Daha beter ne olabilir ki derken Madonna, kırk yılda bir kullandığı Twitter hesabından Justin Bieber'a turne teklifinde bulundu. Bereket versin, Bieber bebesi bu teklife sıcak bakmadı ve MDNA turnesi kazasız belasız tamamlandı.

MDNA dönemini kapatan Madonna bir sürelik sessizliğin ardından geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen Grammy törenlerinde Macklemore ve Ryan Lewis'e (kim olduklarını da o gün öğrendim) sahnede iki üç dize okuyarak eşlik etti ve LGBT bireylerin düğünlerine canlı yayında şahitlik etti. Bol ajitasyonlu, müzikal açıdan zayıf bu şov medyada bir zafer olarak lanse edilse de manzara Madonna açısından tam bir hezimetti. Sırf eşcinsel evliliklerin ardında olduğunu göstermek adına bu ucuz şova malzeme edilen Madonna durumun farkında olmasa gerek tüm gece muzaffer bir general edasıyla kasım kasım kasıldı.


Tam da daha kötüsü olmaz diyorduk ki dün akşam saatlerinde Madonna'nın Miley Cyrus'la birlikte sahne aldığı ve iki şarkıda düet yaptıkları ortaya çıktı. Evet yanlış duymadınız, Madonna Miley Cyrus'la düet yaptı ! MTV Unplugged kapsamında gerçekleştirilen şov bugün televizyonlarda yayınlanacak. Ama şimdiden geceden yayınlanan fotoğraflar bizleri kahretmeye yetti.


Hızını alamayan devrik kraliçe, Instagram hesabından bir fotoğraf paylaştı ve altına şu notu düştü:


M&M ! "Bize asla ne zaman duracağımızı söylemezler" #aşkdevrimi

Bu kötü gidişata biz takipçilerinin tepki koyması gerektiğini yıllardır söylememe rağmen ilk ciddi adım bugün atıldı. Köklü Madonna hayran sayfalarının başını çeken Absolute Madonna sitesi sabaha karşı kapanma kararı aldı ve bu kararı almaya iten sebepleri şu şekilde sıraladı:

"Neden AbsMad'yı kapatıyorum? Birçok sebebi var. Bazıları çok net - AbsMad, Madonna haberlerinin yayınlandığı bir site/blog olarak tasarlanmıştı ve ben eskisi gibi Madonna haberlerini paylaşacak şevki kendime göremiyorum. Madonna ile ilgili en çok ilgilendiğim şey müziğiydi ve son yıllarda müzik onun önceliği olmaktan çıktı. Instagram fotoğrafları yollamak, fitness duyuruları, parfüm ve Material Girl (moda kreasyonları) güncellemeleri gerçekten beni ilgilendirmiyor."

* * *

Yukarıda yazdığım şeyleri toparlamak gerekirse 2006'dan bu yana çıkan hiçbir Madonna albümü heyecan yaratmıyor. Dahası kendisi müzikten fazlasıyla uzaklaşmış durumda. Müzik hariç her işe daha fazla eğiliyor. Kalan zamanında ise günümüzün popüler isimleriyle sahne alarak aklınca kendi adını gelecek nesillere duyurma çabasında (sanki bunu yapmasa Like a Virgin'lar 30 yıl sonra da dillerde olmayacak)...

Madonna'yı Madonna yapan esas şeyin sahne şovları olduğu bilinen bir gerçek. Şimdilik turnelerini iyi idare ediyor. Ama gelecek turneler nasıl olur bilemem. Eğer turnelerini Miley'lerle Justin'lerle yapacaksa son kale de düşmüş olacak ve Madonna tüm esprisini kaybedecek. Umarım Absolute Madonna'nın gidişi ona bir ders olur. Kemik hayran kitlesine sırtını dönerek kendini gelecek nesillere entegre etmeye çalışması ona sadece kaybettirecektir.

Zihin

8 yorum:

  1. madonna iyi bir sanatçı olmasının dışında dünya görüşü yüksek, her zaman özgürlüğün yanında olan biriydi; ama şu an onları bile şov amacıyla kullandığı için direk gözümüzden düştü. ben hiç bir zaman müziğinin hayranı olmamıştım, dinerdim arada, ama karakterini duruşunu severdim. şimdi ondan da eksik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Madonna hiçbir zaman ileri görüşlü bir aktivist olamadı bence. Dönemin trendlerine göre cephesini seçmiş bir insan. Live 8, Live Earth ve Grammy performansları mesela. Bono'dan farkı yok bu konularda. Keşke samimi olsa..

      Sil
    2. kimsenin konuşmak ya da taraf olmak istemediği lgbt konusunda zamanına göre aykırı ve doğru çıkışlar yapmıştı, ha onlarda reklam ise o kadarını bilemiyorum, yazı okuduktan beri into the grove, papa dont preach, vouge iyice sardım. bu arada :D

      Sil
    3. İstanbul konserinde Vogue ve Papa Don't Preach'i okumuştu. O okudu biz ağzımız açık izlediydik :) Into the Groove ve Music'i gözler aramıştı tabii :((

      Sil
  2. Secret Project ne zamandır gördüğüm en dandik şeydi. Yeni nesil "kim la bu teyze?" diyor mudur acaba?
    En son Ray of Light'ı sevdim, onun üzerinden de 15 yıl falan geçti herhalde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ray of Light'tan sonra çıkardığı üç albüm (Music, American Life ve Confessions on a dance floor) de bence en az Light kadar iyi albümlerdi. Öneririm :)

      Secret Project facia ya. Yeni nesil izlememiştir bile.

      Sil
    2. Eh işte onlardan da çıkan single'lar falan, gidip de Madonna albümü almışlığım yok.
      "Bono" da hakaret gibi bir şey oldu ya çok gülüyorum :D "Bana Bono diyemezsin!" ahahhahaha :D

      Sil
    3. Bono ağır hakaret ya. Mazallah biri bana Bono gibisin dese kavga çıkar :(( Ahaha :D

      Sil