60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

25 Aralık 2013 Çarşamba

Yeni Yıl Coşkusu Buraya Uğramadı


Herkeste bir telaş. "Yeni yıl geliyor". Sokaklar, bahçeler, evler hatta ofisler süsleniyor. Boy boy renk renk süslerle. Çam ağaçları, Noel babalar ve daha nicesi. Kredi kartları çekiliyor peşi sıra. Hediyeler alınıyor koli koli. "Bunu buna şunu şuna alacağım"lar. Listeler. Gülümsemeler. "Yılın iş yükünü atacağım bu yeni yıl gecesinde"ler. İçkiler, sazlar, sözler. Mekan seçmeceler.

* * *

Konya Ereğli'de daha 40 günlük olan Ayaz bebek geçtiğimiz gün evinde zatürreeden can verdi. Hem de daha kendisi nüfusa bile kayıt ettirilememişti. Gelişiyle gidişi bir oldu. Daha "anne" bile diyemeden. Annesi iki çocuğuyla birlikte camları kırık kerpiç bir evde oturuyordu. Kırık cam parasızlıktan naylonla örtülmüştü. Soba odun bulunursa yanıyordu. O geceyi atlatamadılar ve Ayaz bebek evin içinde soğuktan hayatını kaybetti.

* * *

Bir yanda alışveriş merkezlerini dolduran yapmacık sevinçler öbür yandaysa dünya gerçekleri. Bazen düşünüyorum. Gerçekten nasıl bu kadar rahat uyuyabiliyoruz her gece ? Hepimiz. Birileri yatlarda katlarda kalırken birileri sokakta veya derme çatma bir evde koyuyor yastığa başını. Yeni yıl coşkusu buraya uğramadı.

2 yorum:

  1. ne güzel yazmışsın.. bugün gördüm Ayaz bebek haberini ben twitter'dan öğrendim ve çok üzüldüm. hayatın hep 2 farklı yüzü var bi tanesi her zaman çok acı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve birçoğumuz hep işin renkli yüzünü görmeyi tercih ediyorum. Üzücü.

      Sil