60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

20 Aralık 2013 Cuma

Satın almayın EVLAT EDİNİN !!!


Dün dedim. Bugün diyorum. Yarın da diyeceğim.

Pet shoplardan hayvan satın almayın. Barınaklarda terk edilmiş olan dostları evlat edinin.

Çünkü size ihtiyaçları var. Çünkü hayatları çok kısa. Çünkü korkuyorlar. Bir barınak köşesinde ölmekten.

Emin olun ölmeleri an meselesi. Barınak dediğimiz yerler ölümden önceki son durak. Ötesi ölüm.

Barınaklarda yaşamayı kimse hak etmiyor. Ne o yeşil gözlü kedi, ne de o ıslak burunlu köpek. Hiçbiri. Terk edilmek herkese koyar.

Varolmak haktır. Ve bu hakkı kullanmakta sonuna kadar haklılar. Lütfen elinizi uzatın. Sokağa kulak verin. Barınaklara göz atın. Mutlaka oradan bir pati size uzanacak ve gönlünüzü okşayacaktır. O patiyi nolursunuz geri çevirmeyin. Çünkü uzanan o pati yarın orada olmayabilir. Bunu aklınızdan çıkarmayın. İnanın ömürleri çok kısa.

Moby de bu konuya dikkat çekmiş ve barınaklarda kalan hayvanları yanına alarak yeni bir klip çekmiş. İlk izlediğimde gözlerim doldu:


Not: Barınakları güllük gülistanlık yerlere olarak zannedenlere tavsiyem; bir gün herhangi bir hayvan barınağını ziyaret etsinler. Ne demek istediğimi anlayacaklar. İşin terkedilme boyutu bir yana oradaki şartlar çok ağır. Yanlızlığa bir de hijyen yetersizliği ve kafeslerde kalan diğer hayvanlarla kavga da eklenince ömürleri daha da kısalıyor.

Not 2: Barınaktan hayvan evlat edinemeyen veya evinde hayvan besleyecek durumu olmayanlardan rica ediyorum. Barınaklara yardımda bulunun hiç değilse. Mamaya, eski gazetelere ve yoğrut kabı vb. kaplara çok ihtiyaçları var.

Aynı şekilde sokaklarda yaşayan sayısız hayvan var. Onlara bir kap su ve mama bırakın düzenli olarak. Toplum ne der diye düşünmeyin. Varsın size "deli" gözüyle baksınlar. Ben "delireli" çok oldu ve halimden gayet memnunum. Emin olun bir kap mama verdiğiniz sokak hayvanının o mutlu halini görmek ve size teşekkür edişine tanıklık etmek hiçbir şeye değişilmez. Sokağın dilinden anlarım. Onlar çoğu insandan daha vefalılar. Gerçekten öyleler

Sevginizi ve desteğinizi esirgemeyin hiçbirinden. En azından bu kadarını yapalım.

4 yorum:

  1. Çok güzel bir sosyal mesaj olmuş, eline sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ay çok güzelmiş Moby'nin klibi. Şimdiki aklım olsaydı Koko'yu annesinden değil gider barınaktan alırdım. 1-2 yıldır yuva arayan hayvanları, barınakları falan takip ediyorum sosyal medya üzerinden; hadi diyelim ki fikrisabitim, illa ki doberman arıyorum, 8 tane geldi geçti, safkan doberman, atılmış, dövülmüş, doğurtup doğurtup atmışlar, sokak köpeğinden hamile kalmış ve o haliyle atmışlar, hem atmışlar hem de silahla vurmuşlar. Benim kalmadı köpek cinslerine falan bir ilgim, hepsi özünde aynı bu saftiriklerin ama golden retriever mesela, görüyorum hala popüler, sadece Urla'da 4 tane ben sayabildim, sokağa atılmış ev arıyorlar şu anda. Dün chow chow vardı, boynu bükük barınağa atmışlar.
    Çok acil tıbbi yardım gereken, nakil için destek isteyenlere falan destek veriyorum hep. Urla'da bir avuç insan her yardım çağrısına gidiyor, toplayıp alıyor kedileri köpekleri; onlara mama desteği çıkıyoruz. Ankara'nın biraz dışında bir yer var, makarna istiyorlar, bugün oraya ne yapabilirim diye bakacağım.
    Birilerinin "delirmesi" lazım, çok haklısın. Barınakların berbat yerler olduğu konusunda da haklısın, sokakta yaşayacak hayvan oralarda ölüyor salgın hastalıktan, diğer köpeklerin saldırmasından, şundan bundan.
    Bakalım bahçeli ve biraz şehir dışında bir yerde erken emeklilik planlarımız işlerse eğer ben rahat rahat 4-5 köpeğe bakabilirim, çok istiyorum.
    Apartmanın bahçesine bıraktığım mamayı suyu tazeleyeyim aklıma gelmişken, sular da donuyor, ne yapmak lazım bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok beğendim valla. Helal olsun keltoşa :))

      Bizim gibi yardım edenlere çok ihtiyaçları var gerçekten. En fenası da o sokağa atılma olayı. İnsan çok zorunda kalmadıkça (ki o durumda bile insan bi arar eş dosta vermeyi dener) sokağa atmamalı. İşin dostluk bir yana eve alışan hayvanlar sokağa atıldılar mı ayak uyduramıyorlar. Sokağın zor koşulları da eklenince kötü son kaçınılmaz oluyor.

      Kesinlikle şöyle bahçeli bir evim olsa kedi köpek doldurcam. Bir kamyonet kiralayıp doldurcam kedilerimi götürcem oraya mutlu mesut çimenlerin üstünde yaşayacağız. Ama nerde..

      Su kaplarının içine bir kaç damla yağ (zeytin yağı değil ama) dökün diyor bazı hayvan hakları kuruluşları ama bu durumda hayvanlar yine o kaptan su içerler mi şüphem var. Ben her gün bir sabah bir akşam kırıyorum buzlarını. Elime eldiven takıp patlatıyorum bir tane buza. Tuzla buz oluyor :D (kötüydü bu espri, kabul)

      Sil