60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

29 Aralık 2013 Pazar

Kim Milyoner Olmak İster Elemelerindeyken..

Şaka gibi; ama gerçek.

Geçen hafta onca işin gücün arasında bir telefon aldım ve elim ayağım birbirine dolandı. Atv'den arıyorlardı. "Kim Milyoner Olmak İster" yarışmasının ilk elemelerine çağrılıyordum. İster istemez heyecanlandım; çünkü yarışmaya öylesine başvurmuştum (tabii üç beş bişi kazansak kar :p) ve aradan geçen iki-üç aydan sonra aramazalar diye düşünüyordum. Telefonda ilgili kişiyle görüşürken içimden de "iyi hoş da böylesi dar bir zamanda ben nasıl gideceğim" diye geçirdiğimi hatırlıyorum. Neyse geleceğimi söyledikten sonra stüdyonun adresini not ettim ve aynı gün otobüs biletimi aldım.

İki üç gün sonra kısmen rahat bir yolculuğun ardından mülakata 1 saat kala İstanbul'a ulaştım. Fazla vakit kaybetmeden dünyanın öbür ucunda bulunan Atv stüdyosuna vardım ve kapıdaki güvenlikten adımı teyit ettirdim. Mülakata gelen tüm adaylar ve diğer programlara gelen seyircilerin beraber oturduğu geniş bekleme odasında yerimi aldım. O sırada Müge Anlı, programını bitirmiş stüdyoyu terk ediyordu. İster istemez muzip bir gülümseme yerleşti suratıma. Ne de olsa kadın yaşayan bir CSI: İstanbul :D :D Respect! yani.

1 saat gecikmeyle de olsa ismim okundu ve bir başka odaya geçildi. Orada ufak bir yoklama daha yapıldı (kendimi ilkokulda gibi hissettim- "Zihin?" "Burdaym örtmenim") ve -yine- sıramızı bekledik. Sonra teke tek mülakatlar başladı. Masa başındaki görevli bana havadan sudan sorular sordu. İşte "niye katılıyorsun, ne kadar para hedefledin" vs. Hepsine kendimce bir şeyler söyledim. Sonra da kısaca kendimi tanımlamamı istedi. İşte orada film koptu. Çünkü fazlasıyla normal ve kendime has şeyler söyledim. O an farkında değildim; ama sonra kendime kızdım. Keşke daha "acayip" şeyler söyleseydim diye. Malum bu bir show business olayı. "Normal"liklere yer yok. Napsın adam benim gibi bir herifi :D (bir de utanmadan gündelik şeyler giyip gitmişim-insan bir atraksiyonu bol bir şeyler giyer salak Zihin). Ben resmen karşımdakine sıkıcı akademik bir sunum yaptım resmen. Balıkların üremesini anlatsam daha heyecan verici olurdu herhalde. Kendimi tanıtma kısmı bittikten sonra kadın kağıda bir şeyler çiziktirdi ve üstüne kocaman bir saat yazdı ve ekledi: "Seni yarın bu saate kadar aramazsak bil ki kararımız olumsuz".

Üç otobüs değiştirerek gayet eziyet dolu bir dönüş yolculuğunun ardından sabaha karşı Ankara'ya vardım ve tüm gün telefonum yanımda bana dönmelerini bekledim. Ama tabii dönmediler :D Belki beni sıkıcı buldular belki de ekrana uygun bir yüz değildim kim bilir. En azından dürüst davrandım ve kendi içimde rahatım. Ekrana çıkıpta reyting malzemesi olmaktansa yine aynı yaşama devam etmek en iyisi. Kafam rahat :)

İşte böyle. 2013'ü böylesi ilginç bir anıyla tamamlamış oldum böylece. Gelecek sene Survivor'a filan katılırsam desteklerinizi bekliyorum :(( Bir daha followerlarımın hayır dualarını almadan şurdan şuraya gitmem. Mazallah Panama açıklarında yüzerken boğulurum falan. Aman diim.

Zihin.

8 yorum:

  1. Offff madem yeri geldi, ben de itiraf edeyim, biz de gittik geçen sene bir yarışmanın elemesine, Bir Milyon Canlı Para, hani şu paralar küt diye aşağı düşüyordu soruyu bilemeyince.
    Kendimizden bahsedemedik, kazıdıkça kazıdılar "hiç mi kötü bir şey yaşamadınız? hiç mi?" diye. Bir de üstüne deneme çekimi yaptılar, bütün soruları bilip boş boş baktık. Çıkıp geldik, asla da aramadılar :D Kocam the barbarian gıdımız var diye aramadıklarını iddia ediyor, ben soruları adamın ağzına tıkıp bildiğimiz için sıkıldıklarını düşünüyorum, bilemiyorum :)
    Survivor için çılgın sms desteği benden, hiç gözün arkada kalmasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıl sonu itirafları :D Şu kazarak soru sormalarına gıcık oldum ama. Tamam ekranda bir hikaye olsun istiyorlar da her şeyimizi de anlatacak değiliz yani. Bence bizlerden korkmuş iki yarışma da. Paralarını bizlere kaptırmak istememişler. Hıh :D

      Ahahaha saolun. Ama oraya katılmadan Bizans Oyunları 101 almam lazım. Böyle saf saf gidersem dürüstlüğün kurbanı olur ilk haftadan harcarlar beni matmazel :/

      Sil
  2. ahh babam da katılmıştı ve 40 soruluk bi sınav yapılmıştı çok doğru yapanları elemişlerdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oraya gidince fazla göze batmamak lazım. Biraz da bilmiyor ayağına yatmalı. Sonra "hah biliyor bu baya bişi" diip çekimlere çağırırlar sonra da ilk soruda deli saçması bir soruyla eleyip medyaya düşürürler insanı :D

      Sil
  3. değişik bir deneyim olmuş. bence de bizim gibi normal insanlar onlara göre değil, adamlar hikaye istiyor, arıza karakter istiyor...cık bizden olmaz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ya. Bir daha böyle bir yarışmaya falan katılırsam arıza bir portre mi çizsem napsam :p

      Sil
  4. benden de yıl sonu itirafı gelsin o zaman. ben de küçükken bi ara çocuk programına çağrıldım. 4-5 hafta canlı yayına gittim her haftasonu. sanırım aşırı fotojenik olduğumu düşünüyorlardı, yoksa çocuk bulamadıklarından değil yani yanlış anlaşılma olmasın:p
    survivora katılırsan da zihin yazar 3535e göndeririz bittabi, ölmedik daha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda yazılanları ve senin yazdığını okuduktan sonra aklıma Warhol'un ünlü sözü geldi: "Herkes bir gün 15 dakikalığına ünlü olacaktır." :)

      Ben bu destekle son üçe kalırım saolun varolun :))

      Sil