60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

10 Aralık 2013 Salı

Ben Bu Şarkıyı Sevdim

Reflektor, 2013'ün en sevimli şarkılarından biriydi kuşkusuz. Modern bir dans-rock eseri. Şarkının hikayesi ise çok ilginç. Richard Reed Parry'nin sözlerini aynen aktarıyorum:

 "The Next Day'in ortaya çıkmasından hemen sonraydı. (David Bowie) Yaptığımız işi dinlemek için biz mixing yaparken New York'taki stüdyomuza öylece geldi. Şarkıyı ona vermemizi teklif etti; çünkü şarkı gerçekten  hoşuna gitmişti. Aslında bizi basitçe tehdit etti -"Eğer elinizi çabuk tutmazsanız ve bu şarkıyı mixlemezseniz belki şarkıyı sizden çalabilirim" şeklinde. Biz de böylece düşündük ve daha iyisi neden olmasın, neden bizim versiyonumuzda şarkıya eşlik etmiyorsunuz dedik. Neyse ki o da kabul etti ve biz bu durumdan çok mutlu olduk"

Bowie'nin vokaliyle şarkıya dahil olması işte böyle gerçekleşmiş. Aslında böylesi daha iyi olmuş; çünkü Reflektor gerçekten eski Bowie şarkılarını andıran bir parça ve onun içinde ilham kaynağı olan ismin imzasının olması daha anlamlı.
 
Herkese iyi salılar ;)

2 yorum:

  1. Aaa biz bunu döne döne dinliyoruz, hiç farketmemişiz Bowie vokalini ahhahah :D Yaaa, bu son 6 ay sevdiğim şeylere hiç vakit ayıramadım, nefret ediyorum doktoradan moktoradan, cahil kaldım resmen.
    Ve fekat Bowie'ye şarkı vermeyip Bowie'yi şarkıya katmanın dayanılmaz hafifliği!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun ama doktora yapmışsın varsın bir kaç şarkıyı kaçır :)

      Sil