60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

19 Kasım 2013 Salı

İçerdeki Kedi


Ülkemiz okuyucusunu yeraltı edebiyatı ve beat kuşağıyla tanıştırmaya kararlı görünen Sel Yayınları, geçtiğimiz günlerde sıradışı yazar William S.Burroughs'ın İçerdeki Kedi (The Cat Inside) kitabını  Türkçe'mize kazandırdı.

Bir oturuşta rahatlıkla okunan bu yüz sayfalık nadide eser bilindik Burroughs düşlerinden beslense de (evet yine o acayip rüya-gerçek karmaşası mevcut) çoğnulukla yazarın kedilerle olan anılarına ve kediler (ve yer yer diğer canlılar ve çevre sorunları) hakkında düşündüklerine yer vermekte. Özellikle kediler hakkında yaptığı tespitlerin çoğuna katılmaktayım. Müthiş bir gözlem gücü.

Kediseverlere ve tabii beatcilere duyrulur. Mis gibi kitap. Alın okuyun :)

"Bu kitap; yazarın hayatının, kendisine kedilerin oynadığı bir sessiz sinema olarak sunulduğu bir alegoridir. Kedilerin birer kukla olduğunu söylemiyorum. Hiç de öyle değiller. Yaşayan, nefes alıp veren canlılar onlar ve insan ne zaman başka bir varlığa temas etse üzülüyor: Çünkü sınırları, acıyı, korkuyu ve nihayetinde de ölümü görüyor. Temasın anlamı budur işte. Bir kediye dokunduğumda bunu görüyor ve gözlerimden yaşlar aktığını fark ediyorum."

4 yorum:

  1. Eskiden 6.45 basardı Burroughs kitaplarını, öyle eski bir kopyası var bende 1997 basımı. Ne güzel yayınevimizdin sen 6.45 :)
    Bir de aklıma U2'nun Last Night on Earth videosu geldi, sonunda biraz Burroughs görünüyor diye, açıp seyrettim. 1997 güzel bir seneydi :)

    YanıtlaSil
  2. Şimdi Sel ve Ayrıntı yeraltı edebiyatının eksiklerini tamamlıyorlar. Bugün Burroughs'ın neredeyse tüm eserlerini Türkçe olarak bulmak mümkün. Bir yandan seviniyorum, öbür taraftan üzülüyorum. Biliyorsun Burroughs çevirmenlerinin başına geleni. Kimse yeraltı kitapları okumak zorunda değil. Benim de sevmediğim yazarlar var. Ginsberg'i sevmiyorum mesela. Ama bu demek değildir ki kitapları çevrilmesin, basılmasın. Okumazsın olur biter değil mi ama :)
    Daha dün izledim o videoyu. Gerçekten sonu bomba :D U2'nun da U2 olduğu yıllar. Gerçek müzik yaptığı zamanlar. Şimdi U2 = ÇÖP.

    YanıtlaSil
  3. Kedileri severim; bu kitabı da daha okumadan sevdim. Bir an önce okumalıyım. Teşekkürler paylaştığın için=)

    YanıtlaSil