60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

30 Ekim 2013 Çarşamba

Lou Reed İçin Ne Dediler

"Huzur içinde yat Lou Reed. Huzur dolu tarafta dolan" - The Who
  
"Huzur içinde yat Lou Reed. Müzisyen, sanatçı ve kendi kurallarıyla oynayan bir öncü" - Paul Stanley (KISS)

"O bir ustaydı" - David Bowie

"Kahredici bir haber" - Iggy Pop

"Huzur içinde yat Lou Reed. Güzel ve karanlık sözlerin/müziğin için ve hayata karşı olan duruşundan dolayı teşekkürler. Gençlik yıllarımdan bugünüme kadar ilham kaynağım oldun" - Nikki Sixx (Mötley Crüe)

"Yaptığım her şeyin sebebi Lou Reed'tir" - Julian Casablancas (The Strokes)

 "Huzur içinde yat Lou Reed... Bir efsane." - Pixies 

"Lou şöyleydi, bilmiyorum--Lou ve benim çok özel bir dostuluğumuz vardı. Onu çok severdim. O her zaman bana karşı teşvik edici ve yardım sever olmuştur aynı zamanda iyi de bir dost. Siz biriyle bir şeye dahil olduğunuzda, bu Süper Kupa'yı kazanmak veya başka bir şey olabilir, bence o an sizinle beraber olan insan sizin için her zaman özel oluyor. Evet, aslında geçmişte onlarla beraber çalarken o zamanın ne kadar özel olduğunu anlayamamışım. Lou'nun ve benim tüm zamanlar boyu dost kalmamıza çok seviniyorum. Kankaların veya kız arkadaşların birbirlerine sırlarını söyleyeceği kadar yakın değildik, ama bir saygı vardı, sanırım. Velvet oğlanlar, kardeş gibiydiler. Ben "birlikte bir grupta çalıyoruz"dan öteye şeyler hissediyordum onlar için. Lou ve ben ve Sterling (Morrison) de böyle hissediyordu-Sterling'i 10 yaşımdan beri tanıyorum, bilirsiniz işte güzel bir gruptu. Güzel zaman geçirdim ve onların hepsini çok sevdim, bu konuda gerçekten çok ayarsızım... Bence çoğu insanda Lou'nun huysuz ve suratsız bir orospu çocuğu olduğuna dair bir izlenim vardı, ki bu doğru değildi. Huysuz olabiliyordu. İşi olan ve bunu kötü şekilde yapan kişilere toleransı yoktu. Bu onu delirtiyordu ve bunlar öyle anlardı ki bazı insanların "lanet olsun" şeklinde tanımlayabileceği biri olurdu adeta. Ama onu suçlayamazsınız, çünkü onun kim olduğu hakkında fikri olmayan ve ne hakkında konuştuklarını bilmeyen insanlarla nicedir röportaj yaptı. Onu çok seviyorum ve özleyeceğim." - Moe Tucker (The Velvet Underground)


"Dünya esaslı bir şarkı sözü yazarını ve şairini kaybetti..Bense okul bahçesi kankamı" - John Cale (The Velvet Underground)

 

"Lou benim için bir baba gibiydi. Daha önce hiçbir erkek Lou Reed kadar beni gerçekte kim olduğumdan dolayı algılanmış ve sevilmiş hissettirmemişti. Bıkmadan usanmadan benim kültür alanında gün yüzüne çıkmam için savaştı. Lou'nun büyük etkisi olmasaydı kariyerim asla yükselemezdi. Lou'ya yakın olanlar onun aslan-kalpli ve son derece yardımsever bir dost olduğunu bilirler. Birkaç hafta önce onunla ölüm üstüne tartışırken bana yanlış şeye odaklandığımı söylemişti. Özellikle son zamanlardaki hedefi günümüzde kalabilmek için akıl sağlığını korumak ve geleceğin hayali korkuları tarafından esir tutulmamaktı. Ölümle itibarlı ve cesur bir şekilde yüzleşti ve o zaman bile benim için bir hoca ve rehber olmayı sürdürdü. Tüm kalbimle onu özlüyorum. Böylesi bir devin gittiğini kabullenmek benim için çok zor." - Antony Hegarty


"Lou Reed'in ölümü ertesinde yastayım. Hayatımdaki en önemli dostlarımdan biriydi. Çok uzun bir bay, bay, bay demeliyiz (vahşi tarafa yürüdü). Lou, çok özel bir şairdi - New York'lu bir yazar, tıpkı New York'lu bir başka şair Walt Whitman gibi. Lou'dan öğrendiğim bir şey, bir tempo üzerinden canlı performans vermek, şiir doğaçlamak ve onun üç akor üzerinde 14 dakika boyu dolanıp durmasıydı. Benim için vahiydi adeta. Çoğumuz onun eserlerinden yararlandık. Hepimiz ona borçluyuz. Ona borçlu olan çoğumuz bu durumu itiraf etmekten pek hoşnut değil. Bazen her şeyi tek başına yaptığını hayal etmek istersin. Ama bence Lou'la birlikte herkes ayağa kalkıp sıraya dizilerek ona teşekkür edecek, kendi üsluplarıyla" - Patti Smith

 
 
"Oh Lou / neden bizi bu şekilde terk ettin?
Lou Reed'in ölümünün verdiği üzüntüyü ifade etmeye kelimeler yetmez. Tüm hayatım boyunca oradaydı. Her zaman kalbimde yeri olacak. Tanrı'ya şükürler olsun ki Lou gibi kendi yolunda ilerleyen insanlar var, olmasalardı hayatın ne kadar anlamsız olacağını hayal edin. Lou'nun son yıllarını biliyorum ve her zaman güzel bir yüreği vardı. Müziği her daim varolacak. Hepimizin zamanı kısıtlı, ama bugün, özgürleştirici Lou'nun kaybıyla, hayat bir domuz ağılığından farksız.
'Bir zamanlar yedi bardak vardı. Altı güzel arkadaş ve ben diye nitelenirlerdi. Şimdiyse sadece üçü kaldı' - Patrick MacGill" - Morrissey


"Lou Reed'in öldüğüne hala inanamıyorum. Ailesine başsağlığı dilerim. Müziğine ve benim müziğime olan etkisine minnettarım." - Cyndi Lauper

"Lou Reed" - Ryan Adams

 "Lou Reed/Velvet Underground'la tanışmam Jane's Addiction'ın 'Rock n Roll' coverıydı.  Tekil ve eşsiz bir yetenek. Huzur içinde yat Lou ve teşekkürler." - Tom Morello (Rage Against the Machine)

"Huzur içinde yat büyük arkadaşım. Yoldaş müzisyen. Kitlelere tüm dünyaya şarkılar söylettin. Seni seviyorum Lou!" - Steven Tyler

"Huzur içinde yat Lou Reed. Daha yeni GQ Ödüllerinde karşılaşmıştık. Benim neslin müziği. Hala geçerli!" - Samuel L.Jackson

"Bay LOU REED'in bir hayali vardı kendi için. Yeraltını kadifeleştirmek ve müzik sahnesini değiştirmek. Şimdi göğe yükseldi ve kayboldu. Huzur içinde yat Lou Reed, hiç de mükemmel bir gün değil" - Kevin Smith

"Huzur içinde yat Lou Reed. Sana teşekkür ediyoruz - rock n roll teşekkür ediyor. Allah'tan müzik sonsuza dek yaşayacak" - Langhorne Slim

"En içten şükranla Lou Reed. Barış" - Mia Farrow

"'Kutsal şarap ve güller..bana fısıldıyor sanki..sen gülümsediğinde' Huzur içinde uyu Lou Reed" - Anthony Bourdain

"Lou Reed'in ölüm haberini duyduğum için çok üzgünüm. Bir başka rock n roll efsanesi daha bizleri sade ölümlülerle geride bıraktı. İlham verdiğin için teşekkürler" - Darren Criss

* * *

Peki benim için Lou Reed kimdi?

Deri ceket ve güneş gözlüğünün yakıştığı son rock sanatçısı.
Modern rock ozanı.
Karanlık dizeleriyle geceleri daha da karartan bir realist.
Uyuşturucudan, eşcinsellerden ve derin fantezilerden bahseden cesur bir adam.
Sessiz tonlamasıyla okuduğu şarkılarıyla kötü günlerde sığınılacak bir liman.
70'lerin punk sahnesinin ve çoğu indie sanatçısının büyük ilham kaynağı.
Rock müziğe deneyselliği getiren adam.
Şöhret peşinde koşmayan gerçek bir sanatçı.
Ve daha nicesi.

Özlemi de müziği gibi gelecek nesillere taşınacak.
 why did you leave us this way?'. "No words to express the sadness at the death of Lou Reed," it begins. "He had been there all of my life. He will always be pressed to my heart. Thank God for those, like Lou, who move within their own laws, otherwise imagine how dull the world would be. I knew the Lou of recent years and he was always full of good heart. His music will outlive time itself. We are all timebound, but today, with the loss of liberating Lou, life is a pigsty."
Read more at http://www.nme.com/news/lou-reed/73459/?recache=1&t=1231314&utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=reedtributes#AHBY4EDsuDLcioBw.99
Oh Lou / why did you leave us this way?'. "No words to express the sadness at the death of Lou Reed," it begins. "He had been there all of my life. He will always be pressed to my heart. Thank God for those, like Lou, who move within their own laws, otherwise imagine how dull the world would be. I knew the Lou of recent years and he was always full of good heart. His music will outlive time itself. We are all timebound, but today, with the loss of liberating Lou, life is a pigsty."
Read more at http://www.nme.com/news/lou-reed/73459/?recache=1&t=1231314&utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=reedtributes#AHBY4EDsuDLcioBw.99
Oh Lou / why did you leave us this way?'. "No words to express the sadness at the death of Lou Reed," it begins. "He had been there all of my life. He will always be pressed to my heart. Thank God for those, like Lou, who move within their own laws, otherwise imagine how dull the world would be. I knew the Lou of recent years and he was always full of good heart. His music will outlive time itself. We are all timebound, but today, with the loss of liberating Lou, life is a pigsty."
Read more at http://www.nme.com/news/lou-reed/73459/?recache=1&t=1231314&utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=reedtributes#AHBY4EDsuDLcioBw.99

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder