60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

26 Haziran 2013 Çarşamba

Eksik Yanım

Geçmişte sayısal ağırlıklı bir eğitim almama ve o alanda bir mesleğe sahip olmama rağmen sosyal bilimlerdeki dostlarımın büyük bir kısmından daha fazla okuduğumun farkındayım. Kurgu romanlar, tarihi kitaplar, sinema üzerine yazılmış kitaplar ve nicesi. Kısacası okumayı seven bir hesap-kitap adamıyım. Zaten hayatın sadece sayılardan ibaret olmadığının bilincindeyim. Çok küçük yaşlardan beridir okumayı özümsemiş biriyim. Hala da arayışlarım artarak devam etmekte. Korkunç bir iştah bahşedilmiş bu zavallı kula. Evim okunmayı bekleyen kitaplar mezarlığına döndü. Her köşe başında seslerini duyuyorum onların.

Özellikle Batı klasiklerine karşı ilgim var. Zaten blogumu uzun zamandan beridir takip edenler bilirler; Virginia Woolf, James Joyce, F.Scott Fitzgerald, Gabriel Garcia Marquez, Albert Camus, Hermann Hesse, George Orwell, Boris Vian, William Golding, Ernest Hemingway, J.D.Salinger, Leo Tolstoy ve Fyodor Dostoyevski gibi isimlerin yeri bende ayrıdır. Ömrüm yettiği ölçüde bu isimleri okumaya devam edeceğim.


Ama düşünüyorum da ben hiçbir zaman Türk edebiyatına karşı böylesi bir heyecan beslemedim. Sebebini bilmiyorum; ama geldiğim nokta bu. Evet severek okuduğum Türk yazarlar yok değil; Elif Şafak (-ki bir süredir onun da edebi kişiliğini tartışır oldum), Adalet Ağaoğlu, Sabahattin Ali gibi. Fakat hiçbir Türk yazar için "bütün bibliografisini okumalıyım" dürtüsünün varlığını hissetmedim içimde. O heyecanı yaşamadım. Tabii şairlerimizi bir yana ayırıyorum. Türk şairleri konusunda bereket versin tükenmek bilmeyen bir iştahım mevcut. Edip Cansever ve Cemal Süreya gibi derya deniz isimler yeter zaten.

Ne dersiniz, bu eksik yanım düzeltilebilir mi ? Yüzyıllar öncesinde içimde sönen o ateş yeniden hayat bulabilir mi ?

Her türlü kitap/yazar önerisine açığım.

Zihin. 

2 yorum:

  1. Sana Tezer Özlü'nün "yaşamın ucuna yolculuk" adlı kitabını tavsiye ediyorum:)

    YanıtlaSil