60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

27 Nisan 2013 Cumartesi

En İyi 20 The Smiths Şarkısı


Courtesy of Fuc51

Hiç kuşkusuz rock müzik dünyası her daim İngiltere'ye minnettar kalacaktır. Yanlış anlaşılmasın, İngiltere hayranı filan değilim. Hatta İngilizleri ben de herkes gibi "soğuk" bulurum. Ama rock dünyasının tepesinde bulunan çoğu "baba" grup da Ada'dan çıkmıştır. Tabii bunda ülkenin zaman içerisinde içinden geçtiği süreçlerin de (Kraliyet ailesinin varlığı, Muhafazakar-İşçi Partilerinin çekişmeleri, göçmen sorunları, vs.) etkisi büyük.

The Smiths'i de bu İngiliz işgalinin alternatif rock akımını başlatan grup olarak nitelendirsek fazla ileri gitmiş sayılmayız. Zira hepi topu beş yıllık bir ömüre sahip bir grup için haddinden fazla iş yapmışlardır ve indie müziğin dünyaya yayılmasında başı çekmişlerdir. The Smiths, vokalist Morrissey'in eşsiz sesi, duygu yüklü şarkı sözleri ve gitarist Johnny Marr'ın unutulmaz gitar riffleriyle dünya müzik tarihinin en eşsiz gruplarından biridir. Benim gibi alternatif rock/indie türlerine mesafeli yaklaşan biri bile bu grubun şarkıları karşısında kayıtsız kalamamıştır.

Öyle ki, üşenmedim bütün The Smiths şarkılarını tarayarak içlerinden bana göre en iyi olan yirmi tanesini -güç bela- seçtim:

20) Back to the Old House
19) Nowhere Fast
18) Never Had No One Ever
17) I Won't Share You
16) Bigmouth Strikes Again
15) Girlfriend In A Coma
14) Meat Is Murder
13) Death of a Disco Dancer
12) Shoplifters Of The World Unite
11) Panic
10) Stop Me If You Think You've Heard This One Before
9) I Know It's Over
8) Still Ill
7) Please, Please, Please, Let Me Get What I Want
6) There Is a Light That Never Goes Out
5) Hand In Glove
4) The Queen Is Dead
3) How Soon Is Now
2) Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me
1) Asleep

Ayrıca şunu da belirtmeden geçmemek gerek. The Smiths kesinlikle tüm zamanların en melankolik grubuydu ! Yanlız ve yağmurlu bünyelerin grubu. Bir gün yeniden bir araya gelmelerini hayal etsem de Morrissey kesin konuşuyor: "The Smiths'i yeniden kuracağıma ta*aklarımı yerim daha iyi".

6 yorum:

  1. ingilizlerin soğukluğu 3 bira içene kadar, sonra türk usulü "öpüjem" oluyorlar ya da bana hep alkolikler denk geldi :)

    bu listeyi görmemiş gibi yapıp hayatıma devam edeceğim zira enerjik uyandım, çok işim var, oturup hayatımı gözden geçirerek ağlamak istemiyorum ahhahhaha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. italyanlar ve amerikalılar daha sıcak insanlar gibime geliyor. en azından tanıdıklarım çok tatlı insanlar :) özellikle italyanlar kafayı buldu mu eğlenceli oluyor :D

      hakkaten ya. ben bu listeyi hazırladım, iki gündür zombi gibi geziyorum smiths dinlemekten :D

      Sil
  2. şöyle de bir gerçeklik var : http://sahip.tumblr.com/image/44554826511

    YanıtlaSil
  3. The Smiths şarkılarını sıralamak her baba yiğidin harcı değildir, yürek ister, gece uykudan uyandırır bunun için öncelikle tebrikler:))

    100 kişiye sıralatsan asla 3 şarkı aynı sıraya düşmez fikrimce.Mesela şöyle bi baktım da benim ilk yirmim epey değişik olurdu:) a rush and a push and the land is ours 'suz bi 20 düşünemem :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi sen diyince "The Boy With the Thorn in His Side"ı unuttuğumu farkettim :/ cidden zor smiths şarkılarını sıralamak :)

      Sil