60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

23 Şubat 2013 Cumartesi

Festival Saçmalığı !

Bu millet adamı sinemadan da soğutur !

Türkiye'nin en prestijli bağımsız sinema festivallerinden olan !f Uluslararası Bağımsız Filmler Festivali bu sene de geleneği bozmuyor ve festivalin Ankara ayağına Cinemaximum Cepa ev sahipliği yapıyor. Buraya kadar her şey normal. Normal olmayansa sinema yönetiminin festival için uygun gördükleri saçma bilet sistemi. Biletler dün Mybilet üzerinden satışa sunulduğu halde festival filmlerine Cepa gişesinden bilet almak şu an itibariyle -hala- mümkün değil. Neymiş; "Festival biletleri Cumartesi öğleden sonra gişeden satışa sunulacak"mış !! Yuh olsun sizlere. Festival ulan bu ! Festival ! Her filmin tek seansla gösterildiği özel bir sinema olayı. Sinemaseverleri hedefleyen bir olay. Sen bunun biletlerini neden gişeden eş zamanlı olarak satışa sunmazsın ki ? Gitmeyi düşündüğüm filmin durumuna bu sabah Mybilet'te baktım ve salonun yarısının şimdiden satıldığını fark ettim. Şimdi işin gücün yoksa bir kaç saat daha bekle !

Courtesy of Cinemaximum
 -Cinemaximum Cepa-

Diyeceksiniz ki "biletleri o zaman internetten al". Almıyorum. Çünkü internetten kartla işlem yaptırma fikrine  oldum olası soğuk bakmışımdır. Bana ister paranoyak deyin isterse başka bir şey. Ben bu fikri olumlu karşılamıyorum. İşin bir de şu boyutunu düşünmeli sinema yöneticileri. Hadi bizlerin kartla işlem yapma şansımız var. Velev ki liseli sinemaseverler bu festivaldeki filmleri izlemek istiyorlar. Ne yapacaklar ? Kart kullanma yetkileri mi var da alabilsinler ? Bazı özel kartlar çıkmış şimdi, görüyorum küçük çocukların elinde. Ama belki o karta bile yaşı yetmeyen sinemaseverler olabilir. Olamaz mı ? Ya da ailesinin maddi durumu karta yetmiyor olabilir. Ey Cinemaximum Cepa ! Sen böyle akıldışı uygulamalarla küçük sinemaseverleri kafadan eliyorsun ve "bağımsız" bir festivale gölge düşürüyorsun. Mottosu "bağımsız, muhalif ve kolektif" olan bir festivalle bağdaşmayacak bir uygulamaya imza atıyorsun.

Ankara'lılar bilirler. Cepa, şehrin en gözde alişveriş merkezlerinden biridir ve özellikle haftasonları tıklım tıklım olur. Böylesi tutulan bir mekanın fevkalade rezil bir sinemaya sahip olması utanç verici bir durum. Anlamsız yönetim zihniyeti bir yana dursun bahsi geçen sinemanın altyapısal sorunları da fazlasıyla sinir bozucu. Benim için salonların niteliksiz oluşu ve bilet fiyatlarının pahalılığı ile Cinemaximum Cepa, tercih edilmeyen sinemaların başında gelmekte. 13 liraya festival bileti mi satılır lan ? Sen bu bağımsız festivali, ana akım Hollywood filmleriyle karıştırdın sanırım ? Para çok tatlı geldi demek ki ! Yönetim, festivalin mantığından da bihaber..Vah vah !

Artık birilerinin bu saçma işe dur demesi lazım. !f Uluslararası Bağımsız Filmler Festivali gibi değerli bir sinema olayını tüccar mantığıyla işletilen Cinemaximum Cepa'nın elinden kurtarmak gerek. Benim önerim Kızılay Büyülüfener sinemasıdır. Festival konusunda gayet deneyimli olan Büyülüfener Sineması'nın gelecek sene bu festivale ev sahipliği yapmasını çok isterim. Daha geçen ay bünyesinde Kuirfest'i ağarlayan -ve başarıyla altından kalkan- Büyülüfener, uygun bilet fiyatları ve seyirciye verdiği değerle her daim benim ilk tercihim olmuştur. Bu seneki Oscar adayı filmlerin neredeyse tamamını orada izledim ve buna benzer tatsız bir olay yaşamadım. Bahsi geçen kalite bu seneye mahsus da değil hem.. Yıllardır gider gelirim bir gün olsun seyirciye tatsız bir anı yaşatmamıştır. Kaldı ki Büyülüfener'in bir avm sineması olmaması ve Ankara'da ayakta kalmayı başaran tek tük bağımsız sinemalardan olduğu düşünülrse !f Uluslararası Bağımsız Filmler Festivali ile kimyalarının tutuacağını düşünüyorum. Bağımsız filmlerin, sermaye sinemalarının boyunduruğundan kurtulması dileğiyle..

Bütün bağımsız sinemaseverler, birleşin !

2 yorum:

  1. Önce kredi kartı olayına değineyim. Bende ara ara kredi kartı kullanıyorum işte 2. el ürün alırken, yada şehrimde olmayan bi konser için bilet alırken falan. Sinema dediğin şey zaten her alışveriş merkezinde fixleşmiş bir olay. Neden bir festival filmi için kendimi sıkıntıya sokayım ki? Tamam uzak yerdeki insanlar için satışa çıkar. Ama normal yoldan enden piyasaya sürmüyorsun?

    Bilet fiyatı ayrı komik. Festivaldeki filmler hakkında bir bilgim yok ama, hangi film olursa olsun 10 tl'den fazla vermeden önce 2 kere düşünüyorum. Çünkü öğrenciyiz ve bi bütçe planı yapmamız gerekiyo. Fiyat böyle olunca 2-3 film izleme imkanı veren bir festivalden 1 filmle ayrılıyoruz.

    Diğer konuda bence Ankara'nın metropolitleşme sevdası. İnteraktif atılımlar, kendini dünya başkentlerinden görme çabaları vs vs. Ben Eskişehir'de daha vizyona girmeden Amour ve Life of Pi filmlerini izledim festivalde. İlk gösterim olmalarına rağmen fiyatı 3,5 tl idi. Festival mantığını şaşırıyorlar bazen demek ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ! Festival biletlerinin daha ucuz olması lazım. Sonuçta festival kapsamında gösterilen filmler bağımsız yapımlar ve bütçeleri de kısıtlı. E zaten tek seans gösterimleri gerçekleştiriliyor. İşe doğrudan zarar etme ya da daha doğrusu kar etme olarak bakınca bu tüccar bozuntuları böyle aptalca durumlar ortaya çıkıyor.

      Ankara'da sinema ölmek üzere zaten. Hep AVM ve sermaye sinemaları kuşattı her yeri. Geriye 3-4 tane bağımsız sinema kaldı ki onları hayatta tutmak adına çoğunlukla oraları tercih ediyorum. Eğer Büyülüfener, Metropol ve Kızılırmak'ta kapanırsa bizler ölürüz. Çocukluğumuz ölür. Gençliğimiz ölür. Orada paylaşılan anılar ölür.

      İşin anı ve nostalji kısmı bir yana dursun ben oldum olası avm-içi sinemalaşmaya karşıyım. Biliyorsun.

      Sil