60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

18 Ocak 2013 Cuma

ÖLÜM YASASINA BİN DEFA HAYIR !!

Şu sokak hayvanları ile ilgili yasa hala tartışma konusu. Defalarca eylem yapmamıza, sosyal medyada sesimizi (olabildiğince) duyurmaya çalışmamıza rağmen olumlu bir sonuç alabilmiş değiliz. Büyük ihtimalle bu yasa aynen geçecek ve belediye sınırlarındaki kedi köpek ne varsa toplatılacak. Peki nereye götürülecekler ? Neverland tadındaki "doğal yaşam parkları"na. Yani olmayan bir yere..

Başımıza neler geleceği belli dostlar. Bu hayvanlara yer bulamayacaklar ve sonunda ya çöplüklerde ölüme terk edecekler ya da katliamlar başlayacak. Hepsi üçer beşer uyutulacak. Belki de zehirlenecek kim bilir ! Lafı uzatmadan öze geleyim; ben bu yasaya baştan beri karşıyım. Halen de fikrimden caymış değilim. Bu bir ÖLÜM YASASIdır. Bunu herkes anlasın artık. Teröristlerin bile idam edilmediği bir ülkede biz kim oluyoruz da zavallı hayvanları ölüme gönderiyoruz ?

Birileri her cümlesinde İslam'dan, dinden bahsediyor. O zaman ben bu efendilere Kur'an'dan alıntı yapayım, belki daha iyi anlarlar: "De ki: Ey mülkün gerçek sâhibi Allâh’ım! (Âl-i İmrân, 26)". Yani ? Bu sokaklar bu şehirler aslında babamızın malı değil. Mülk Allah'ın. Şimdi diyor ya bazı kokoşlar "Ayy efendim sokakta hayvan mı olurmuş ıyy" diye. O zaman sorarlar adama "Bu sokaklar senin malın mı, sen mi karar vereceksin buna ?". Bu beton yığınlarını inşa etmeden evvel de yaşıyordu bu hayvanlar bu çayırlarda, ormanlarda. Biz geldik ve "şehir"lerimizi inşa ettik. Onları kafeslere tıktık. Adını da "hayvanat bahçesi" koyduk. Çocuklarımızı gezdirdik. Hapis hayatı yaşayan hayvanları parmaklarımızla gösterdik çocuklarımıza: "Bak babacım aslan !". Aslan ya.. Normal şartlarda savanlarda koşması, avlanması gereken "ormanların" kralı. Biz ne yaptık ? "Hayvanat bahçelerinin" kralı.

Madem sokak hayvanları insanlara zarar veriyormuş, o zaman ben de arabaların yasaklanmasını istiyorum. Kıllık bu ya ! Verilere bakalım. Hangisi daha fazla ölümle sonuçlanıyor; sokak hayvanı saldırısı mı araba kazası mı ? Hem sokak hayvanı durduk yere neden saldırsın ki ? Bir hastalık taşımadığı ve kızdırmadığınız sürece durduk yere saldırması ufak bir ihtimaldir. Yani siz sanıyor musunuz ki sokak hayvanları dolanırken "Lan gideyim de şu herifi kaba etinden kapayım, keyfim yerine gelsin" diyor ! Böyle düşünceler ancak bize has oysa ki. Beyefendinin keyfi (!) olacak diye sokak kedileri ağaçlara asılıyor, tecavüze uğruyorlar ! Sonra da kalkıyorlar "sokak hayvanları insanlar için sakıncalı"dır diyorlar. Bence tam tersi. İnsanlar sokak hayvanları için sakıncalı !

Bunun tek çözümü var: sokaktaki dostları evlat edinmek. Başka türlü sokaklar "temizlenemez". Eğer sokak hayvanlarını görmek istemiyorsanız bunun yolu öldürmek olamaz. Avrupadaki standartlarda barınaklar yaparsınız, evlat edindirmeyi teşvik eder kısırlaştırma çalışmalarına da hız verirseniz zaten bu sorun (!) kendiliğinden çözülecektir. Ama bir kez daha yineliyorum ölüm bir seçenek olamaz.

Eğer muhafazakar belediyeler ve bürokratlar biraz okuduklarını (ve yaptıkları ibadetlerin manasını) anlıyorlarsa zaten bu yasaya karşı çıkacaklardır. Yarın öbür gün o boğulan köpeklerin, zehirlenen kedilerin sizden hesap sormayacağınızı mı zannediyorsunuz ? Güçlünün güçsüzden ahiret gününde hesap sormayacağını sananlaradır bu serzenişim.

“Her hak sahibine hakkını vereceksiniz. Hatta boynuzsuz koyunun boynuzlu koyundan kısas sûretiyle hakkı alınacaktır.” - Hz.Peygamber

Anlayana..

3 yorum:

  1. çok canım sıkılıyor bu meseleye ve iyi örgütlenemediğimizi düşünüyorum. o eşzamanlı mitinglerin ankara ayağı pek kalabalık değildi mesela, hala ona bozuluyorum. gene eski tas eski hamam, sokaklarda insanlarla itişe kakışa kedi köpek besliyorum. sırf hayvanlara da değil, ağaçlara da düşmanlar, her gün yeni bi mücadele :)
    gözümü kararttım, öyle bi an gelirse eğer, yakaladığım kediyi eve atacağım, uğraşsınlar sonra benle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Ankara ayağı fazlasıyla sönüktü. Bir grup Sakarya'da bir grup Anıtpark'taydı. Sonra birleştiler filan ama sen de biliyorsun kalabalık çok azdı. Hükümetin ciddiye almasını beklemiyorum o kadar az insanı :/

      Hiç sorma her gün yeni mücadele. Havalar alabildiğine soğuk ve hala ben sitedeki hayvan düşmanlarıyla uğraşıyorum. Neymiş, sitede sokak hayvanı da ev hayvanı da beslenmezmiş. Dediğin gibi topluycam sonunda hepsini eve, çıkartsınlar bakalım :) Keşke imkan olsa bahçeli bir evimiz olsa. Doldururduk kediyi köpeği kimse de karışamazdı. Şu soğukta üzülüyorum gerçekten.

      Sil
  2. iyi yerden yakalamışsın. İstedikleri Kur'an'dan bir şeylerse, o da var.
    Arabalar hakkındaki görüşün. O açıdan bakmadığımı itiraf edeyim. Bir aydınlanma yaşadım açıkçası.
    Gerçekten de öyle! diye.

    YanıtlaSil