60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

24 Aralık 2012 Pazartesi

"Karı Düzmek" Derken ?



Büyük ihtimalle sarhoş, büyük ihtimalle kendinde değil. Ama bunlar bahane olamaz. Böyle görüntüleri gördükçe üzülüyorum. Aydın dediklerimiz böyleyse.. Çokta şaşırmadım aslında. Levent Kırca'nın muhalefet üslubunu oldum olası beğenmemişimdir. Bu konuşmada da yine kendini belli etmiş; "devirmeliyiz" diyor. Bir hükümet ne kadar kötü olursa olsun "devirmekten" söz edemeyiz. Ne yani darbe mi olsun ? 1980'de oldu da ne oldu ? Günümüzde ne kadar acı, sorun varsa kaynağı 80 darbesidir. Kürt sorunu denen melet de, cemaatçilerin alıp başını gitmesi de o darbenin sonucudur. Şimdi darbe olsa ne olacak Levent Bey ? Daha mı iyi bir Türkiye'de mi güne merhaba diyeceğiz ? Belki bir kaç gün sevineceksiniz. Ama sonra karşınıza X sorunu Y sorunsalı çıkacak. Yeni dertlerle yüzyüze geleceğiz. Belki daha kötü günler göreceğiz.

Bir diğer hususta Kırca'nın seksist ifadesi. "O gecenin adamı olacaksın. Beni önden çıkar ben gideyim. Ben de gideyim. İşim var. Bir karı buldum, düzücem." Karı ? Düzmek ? O el kol hareketi ? Hem sanatçıyım diyeceksin, hem de kadını bir meta olarak görüp ondan sadece haz alınan bir "şey"miş gibi bahsedeceksin. Kusura bakma; ama HADİ ORADAN derler adama. Önce konuşmayı öğrenin Sayın Kırca. Sonra hükümeti ve yanlışlıkları, haksızlıkları eleştirin. Önce saygı !

Eğer 10 yıldır hükümet güç kaybetmeden zirvede kesintisiz biçimde oturuyorsa bunun en büyük sorumlusu böyle kendini kaybeden, ne dediğinin farkında olmayan aydıncıklarımızdır. Adam gibi bir muhalefet ortaya koymadıkları için ve her fırsatta kaba söze, avam eleştirilere başvurdukları için birileri sittin sene daha "madur" ayaklarıyla sandıktan zaferle çıkacaktır.

* * *

Ayrıca bugün de Erciyes Üniversitesi’nde konuşan Levent Kırca, Sezen Aksu, Halil Ergün ve Ali Poyrazoğlu için, "Buradan gıyaplarında yüzlerine tükürüyorum. Onlar vatan hainidir” demiş. Valla vatan hainliği kolay birşey değil Sayın Kırca. Hemen bu yaftayı birilerine yapıştırması kolay; ama birazcık düşünseniz bu ithamın kolay yutulur bir lokma olmadığını ve önüne gelene denmeyecek bir laf olduğunu anlayacaksınızdır. Sezen Aksu vatan haini mi ? Bırakın Allah'ınızı seversiniz. Çok değil bir ay evvel kendisinin bir konser kaydı yayınlandı. Kapağında mozaikten köklü bir çınar.. Türkiye'yi temsil ediyor. Çünkü "Türkiye Şarkıları" onlar. Türkçe'den tutunda Kürtçe, İbranice, Ermenice ve Rumca'sına kadar bu topraklarda konuşulan bütün dillerde şarkıların türkülerin icra edildiği bir konser.. Barış konseri. Kaynaşma gecesi ! Sizce böyle bir projeye imza atan biri "vatan haini" olabilir mi ? Keşke siz ve sizin kafanızdaki insanlar da Sezen kadar kucaklayıcı olabilse ve toplumun her kesimine el uzatabilseniz. Belki o zaman bu topraklara gerçekten huzur ve barış gelirdi.

4 yorum:

  1. Lordlar kamerasındaki gibi konuşunca yahu bir halka inemediniz diye eleştiri getirilir halktan biri gibi konuşunca da avam eleştirileriyle bir yere gelemezsiniz siye eleştiri getirilir. Gel şurada anlaşalım Türk toplumu genel itibariyle muhafazakar olması hasadiyle 1950 senesinden itibaren kazanan taraf hep aynı olmuştur.Yoksa Türk halkının usluba falan baktığı yok baksaydı Akp li millevetkilinin ne "bizi süpürmeyin daha vakti " var cümleleri ne de "kadının yeri evidir " cümleleri akp açısından büyük bir oy kaybına neden olurdu. Bu açıdan bakıldığında Levent Kırca'nın uslubuna getirdiğin eleştiriyi yersiz buluyorum.
    Konuşması çok mu muhteşem hayır değil herkesin bilipte söyleyemediği şeyleri söyleyip muhalif grubun bu söylevleriyle bir nevi gazını alıyor .Haklı olduğu gibi haksız yanları da var.
    Sezen yalnızca hümanist açıdan bakarak müziğini yapıyor o adamın ise yıllardan beri süregelen bir duruşu var Levent Kırcanın konuşmalarında Sezen ve diğer sanatçılara laf söylemesi ne kadar yanlışsa Sezen Aksu İle Levent Kırca'yı da aynı kulvarda değerlendirmek o kadar yanlış olacaktır Tek ortak noktaları sanatçı olmak .Ayrıca şunu da belirtmeliyim ne acı ki bzim ülkemizde Aydın olmak ile sanatçı olmak sürekli karıştırılan bir nokta olmaya başladı

    YanıtlaSil
  2. Halka inmek ya da halkın dilini kullanmakla kaba üslubun arasındaki ince çizgiyi belirlemek lazım bence. Elbette elitist üsluptan ziyade halktan yana olmalı. Ama bu demek değildir ki ağzına gelen herşeyi söylesin :) Orhan Veli her zaman halktan oldu. Ama ağzından böyle kaba sözler döküldüğünü görmedik. En azından mısralarında şahit olmadık ;)

    1950'ye gelince, aslında Cumhuriyet boyunca kazanan hep "sağ" partiler olmuş. Arada tek tük CHP'yi görüyoruz; ama Ertuğrul Kürkçü'nün de dediği gibi (bizzat kendi ağzından duydum) "CHP'nin omurgası solda değildir". O yüzden hep sağ ya da muhafazakar partiler seçimden galip ayrılmış. Burada muhafazakardan kastım Batı'nın "conservative" dediği şey. Dindar ya da dinci manasında kullanmadım. Nedense bizim ülkemizde muhafazakarlık kavramı hep İslamcılıkla bağdaştırılıyor ki bu yanlış birşey :s

    Ortalama vatandaşın üsluba bakmadığı kesin. Hemfikirim. Ama eğitimli insanların bunlara önem verdiğini düşünüyorum. Ümit ediyorum. Ben de herkes gibi seçim zamanı oyumu kullanıyorum. Her ne kadar "kafama uyan" bir parti şimdilik mevcut olmasa da öyle ya da böyle birilerine oy atıyorum. Bu süreçte de üsluba çok önem veriyorum. Hatırlarsan 2012 seçimlerinde dil çok kirliydi. Hükümet de ana muhalefet partisi de kirli bir üslup kullanıyordu. "Ananı da.."lar havalarda uçuyordu. Elbette herşey üslup demek değil. Fikirdir en önemlisi. Ama dediğim gibi ben dile önem veririm; çünkü dil fikirden bağımsız değildir :) Çok değil daha yeni bir hadise yaşandı. AKP Gençlik Kolları Başkanı mı ne CHP milletvekili Pavey'e alenen hakaret etti. Sonra Allahtan cezası kesildi sıcağı sıcağına. Bir başka örnek, bu sefer de CHP'li bir Gençlik Kolları birşeyi bir grup insan için "köpekler" ifadesini kullandı. Sanırım o da ihraç edildi. Bu üslup kabul edilemez.

    YanıtlaSil
  3. Kulvar farkına da değineyim ayaküstü. Açıkçası bence fark yok. İkisi de sanatçı. Dolayısıyla aydın. Her aydın sanatçı olmak zorunda değil; ama her sanatçı aydındır. Bir doktor yada mühendis de aydın olabilir. Ama sanatçılık kavramının özünde aydınlık vardır. Aydın olmayan sanatçının tüccardan farkı kalmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen olması gerekeni söylüyorsun ben de ülkemiz genelini söylüyorum elbette hem aydın hem sanatçılar vardır ama bizim ülkemizde sanatçılar aydındır diyemem . Bu bence gerçek Aydın kesimine haksızlık olur

      Sil