60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

1 Eylül 2012 Cumartesi

Her Seferinde Keşfetmek Yeniden Aşkı

Yok arkadaş, bu MFÖ grubunda şeytan tüyü var. Ben bu sonuca vardım. Dün gece babalar Kentpark AVM'deydi. 21:30 sularında sahneye çıktılar. Bu sene gittiğim ikinci MFÖ konseriydi aslında, biliyorsunuz diğer konser hakkında bir iki cümle etmiştim. Ve her ne hikmetse yine eğlendim, yine içim kıpır kıpır oldu. Yaşama sevincim geri geldi. Belki Madonna ikinci bir konser verse Türkiye'de bu kadar heyecanlanmayacağım. Ama ne zaman bir MFÖ konserine gidecek olsam heyecan basıyor yüreğimi. Sanki ilk defa izleyecekmişim gibi hissediyorum.

Şunda bir anlaşalım, adamlar bu toprakların mevcuttaki en iyi grubu. Yani öyle mütevazi tanımlamalara gerek yok. Adamlar bir numara beyler bayanlar ! Dün gece yine kıpır kıpırdı delikanlı yaşlılar. Sahnede hoplayıp zıpladılar. Her zaman ki gibi seyirciyi ikiye ayırıp ses açma geyiğini yaptılar. Sonra ilk derse Fuat girdi. Bizlere yıldızlı 9.5 verdi. En son derse ise "kazık hoca" Özkan girdi ve bizlere yıldızlı bin, iki bin, üç bin, on beş bin puan verdi :D

Ankara seyricisi şaşırtıcı derecede çıkarılan tüm seslere neredeyse hata yapmadan karşılık verdi ve beni çok şaşırttı. Şaşırdım; çünkü bu sene bir önce gittiğim konserde seyirci bu derste pekte başarılı bir tablo çizememişti. Dün geceki seyirci profili, önceki konsere oranla çok daha yaşlıydı. Orta yaşlı bütün çalışan insanlar mesai bitiminde koşakoşa gelmişlerdi sanki. Elbette konser alanının büyük bir çoğunluğu kadınlardan oluşmaktaydı. Önümde "manyak" oynayan yaşlı teyzelerden tutunda yanımda biralarını yudumlayan ergen kızlara kadar. Yer gök kadındı. Ben de annemle gittim zaten.


 Özkan her zamanki gibi "çılgın"dı. Kim ne derse desin adam Türkiye'nin en iyi "male performer"ı bence. Mutlaka herkesin onu canlı olarak izlemesi lazım hayatının bir bölümünde. En karanlık ruh halinizde bile içinizde çiçekler açtırabilir. Başarılı bas gitar performansları bir yana görkemli vokali yine göz doldurdu. En tiz notalardan en kalın notalara kadar daldan dala dolaştı bütün gece boyunca. Bize de tabii ağzımız açık olarak izlemek düştü. "Olduramadım"sa her zaman ki gibi -bana göre- konserin tepe noktasıydı. Hele ki şarkının o malum son bölümündeki brutal vokalimsi yer. Özkan Uğur'un karşısında saygıyla eğiliyorum ve "yarabbim!" diye haykırmak istiyorum.

Mazhar geçen konsere göre çok daha neşeliydi. Yüzünden keyfinin yerinde olduğu anlaşılıyordu. Bu sefer tef ya da gitar çalmadı (her ne kadar malum rengarenk gitarı arkada bulunsada). Ama parçalara vokaliyle eşlik etmektende geri durmadı. Bir ara zıpzıp bir ordan bir oraya koşturdu. Bir dipnot, Mazhar abimiz gitgide Leonard Cohen'i andırıyor. 

Fuat'a gelirsek.. Herşeyden önce dün geceki pembe pantolonuna bittim abimizin. Onların (ileri yaşlarına rağmen) sahnede böyle canlı renkler giymesi gerçekten de çok hoş. Dün gece hiç şüphesiz Fuat "çılgın" attı. Zira dün gece ilk defa onun ağzından "Sakın Gelme"yi dinledim ki bu benim için güzel bir süpriz oldu. Tabii şarkının ilk melodileri döküldüğünde alandaki bütün seyirciler genciyle yaşlısıyla ayağa fırladı ve şarkıya deliler gibi eşlik etti.

Birkaç kişisel not.. "New York Sokaklarında" şarkısında sanırım bir tek ben keyif aldım. Zira herkes "ayyy hadi bitsin" şeklinde söylenip duruyordu. En azından arkamdaki sıra şarkının bitmesini dört gözle bekledi. Ki bence MFÖ'nün en iyi şarkılarından biridir. Ben çok severim. "Bazen" ve "Ne Bileyim Ben"se yine gecenin gözbebeklerindendi. "Bazen" bence Türk pop-rock dünyasının en iyi bestelerinden birine sahip. Yeni MFÖ şarkılarından "Hep Yaşın 19"u ise ne ara ezberledim bilmiyorum; ama iki konserdir tek falso vermeden eşlik ediyorum zevkle. "Tam Ortasındayım" ve "Yanlızlık Ömür Boyu"nda ise yüreğim titredi. Ne yalan söyleyeyim.. "Ali Desidero"yla yapılan finalse (sonradan bis için bir kez daha "Ele Güne Karşı" okundu) akıl almazdı. Inının ınının ınının ınınının ınının ınınııınııın !! :D Çok seviyorum o şarkıyı ^_^

Bir kez daha.. İngilizlerin Rolling Stones'u varsa bizlerin de MFÖ'sü var arkadaş !

Inının ınının ınının ınınının ınının ınınııınııın !! :D

 
Aklımda kaldığı kadarıyla, sıra farkı göz etmeden dün geceki setlist:

Ele Güne Karşı
Mazeretim Var Asabiyim Ben
Piskopat
New York Sokaklarında
Bazen
Mecburen
Sakın Gelme
Ah Bu Ben
Yandım
Sarı Laleler
Vurgun Yedim
Tam Ortasındayım
Yanlızlık Ömür Boyu
Bu Sabah Yağmur Var İstanbul'da
Ne Bileyim Ben
Güllerin İçinden
Benim Hala Umudum Var
Hep Aynı
Olduramadım
Hep Yaşın 19
Ali Desidero (Inının ınının ınının ınınının ınının ınınııınııın !! :D)

Bis: Ele Güne Karşı 

* * * 

Son Söz: Evet, babalar gene gelse gene seyretmeye giderim koşa koşa. Ama bir ufak eleştiri de bulunmak istiyorum. Tamam, elbette 40 yıllık bir grup olarak en iyi şarkılarınızı konserlerinizde okuyacaksınız, okumalılar da; ama setlistin yıllardır "best of" şeklinde olması beni hayal kırıklığına uğratmıyor değil hani. Mesela ben AGU albümünden bir "Milli Park" dinlemek isterim. Ya da son albümlerinden bir "Masal". Bence bu öneriye bir kulak kabartsalar konserleri eminim çok daha "özel" olacak.

2 yorum:

  1. Of, ne güzel yapmışsınız:)Nasıl severim MFÖ'ü anlatamam...

    Durun, size bir link ekleyeyim:))

    http://hayalkahvem.blogspot.com/2012/04/serseri-asklar-ve-yalnzlk-omur-boyu.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Godard ah :)) Çok güzel olmuş elinize sağlık.

      Sil