60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

30 Ağustos 2012 Perşembe

En İyi Dost

Bir internet reklamı var. Çocuk, kendinden yaşça büyük birine (Türkiye'nin en büyük oyuncularından) sorular soruyor. "Balıklar terler mi" tarzında "terletici" sorular.. Yaşça büyük olan adam yanıtlıyor, "bilmiyorum; ama internetten bakabiliriz". Çocuk en fazla ilkokul talebesi. Hani liseli bile değil ! Şimdi bana ne alaka bu diyeceksiniz ? Ben bu reklamı izlerken çok rahatsız oldum. NEDEN ? Çünkü bu ve bunun gibi reklamlar çocukları daha okul sıralarındayken internete ve bilgisayara mahkum hale gelmelerini teşvik ediyor. Oysa bizim zamanımızda öyle miydi ? Birşeyi bilmiyorsak açardık resimli bilgiler ansiklopedisini, Meydan Larousse'u.. oradan bakardık neyi merak ediyorsak. Kitap okuma alışkanlığı vardı bir kere. Araştırmacı ruhumuzda buradan kaynaklanmakta zaten. Şimdi internette araması kolay. Yaz Gugıl'a pat diye çıksın karşına ! Araştırmacı ruh nerede kanka ? Tamam, zaman sıkıntısı var modern zamanlarda. Öyle uzun uza kitapları karıştırmaya vakit yok. Ama kitap alışkanlığı da kaybedilmemesi gereken bir alışkanlık bence. Unutulmasın ki kitap insanın en iyi dostudur. Kitabın kokusu bile bambaşkadır be ! Yeni kitap kokusunu birçok şeye vazgeçmem doğrusu. Eşek kadar adam oldum hala kitaplardan vazgeçmedim. Romanından tutun da teknik kitaplara kadar.. Türlü türlü, renk renk kitaplar..

Sizi bilmem; ama ben bu teknoloji bağımlılığına karşıyım. Şimdi bir de readerlar çıkımış. Tabletler gibi taşınabilen elektronik kitap okuyucular. Neymiş, artık kitaplar oralardan okunacakmış. Yok ya !! Ben iki sayfa pdf dosyasını bile bilgisayar başında okumaktan rahatsızlık duyan bir insanım. Kitap okuyacaksan o kapağa sıkıca sarılacaksın, sayfaların arasında süzülen kokuyu içine çekeceksin, gerekirse cümlelerin altını dolma kalemle çizeceksin. Geçiniz readerları, internet araştırmacılığını..

O çocuk bana sorsa öyle sorular yanıtım şu olurdu: "En yakın kütüphaneye git ve eline koca ansiklopedileri al. Oku ve öğren !"

1 yorum:

  1. Kesinlikle haklısın zihin ! Genç nesiller tamam hazırlıcılığa alışmış , yalnızlaşmış ..Biz küçükken hususi öğretmenlerimiz ansikolopediden araştıracak konu verirdi. Herkes kimin evinde ansiklopedi varsa doluşurdu artık ,O meydan laurusların dili olsa da konuşsana ..Ama şimdi nerdee laurusları bile internete yüklemişler o derece ?!

    Kitap kokusu başkadır çok severim sırf bu yüzden sahafçılara dolaştığım bile olur bazen ama itiraf etmeliyim ki pdf şeklinde az kitap okumuşluğumda yok bir kitap serisini bile bitirmiştim :)
    Kütüphanelerde şimdi yalnızca eline gazetesine alan yaşlı amcaları görebiliyoruz kütüphanenin internet salonları ise dolup taşıyor ..

    YanıtlaSil