60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

24 Eylül 2011 Cumartesi

Hotaru no Haka (10/10)

Ortala
Filmle ilgili yazımı kendimi hazır hissedince yazacağım -en kısa sürede. Ama şu kadarını diyeyim; hayatımda izlerken en çok gözyaşı döktüğüm filmlerden biriydi. Sonlara doğru nefesim kesildi artık. Bir kardeşim ya da çocuğum olmamasına rağmen resmen acı çektim. Olsa kimbilir ne hale gelecektim. Dün bütün gece kafamın içinde Setsuko'nun sesi çınladı;

"Neden ateşböcekleri bu kadar çabuk ölmek zorunda? "

Schindler's List, The Pianist falan tamam; ama bu kadar sade ve trajik bir savaş/dram filmiyle daha önce karşılaşmadığınıza eminim. En azından ben daha önce bu kadar etkileyici bir savaş filmi izlememiştim. Bir defa daha izleyebileceğimi sanmıyorum. Bu film bir kez izlenmek için çekilmiş. İzleyecek ve yaşadığın hergün savaşlara lanet edeceksin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder